Kevin Schwantz test Suzuki MotoGP racer in Texas
Het was voor Schwantz voor het laatst in 2006 geweest dat hij op een MotoGP machine had gereden, dus het was eigenlijk meer voor de lol dan dat van de voormalig 500cc wereldkampioen serieuze input werd verwacht. Schwantz reed 1 ronden in totaal, met een beste tijd van 2'12.75.
Kevin Schwantz:
Ik stapte van de Suzuki Superbike GSX-R1000 over op de MotoGP machine en dat voelde alsof ik van een 500cc op een 250cc was overgestapt, zo smal en compact als de MotoGP machine is. De motor stuurt, accelereert en gaat snel, hij doet alles en ik heb me prima vermaakt en er echt van genoten.
Met deze motor heb je vermogen en remmen, dus rem je en geef je gas en de motor doet de rest. Ik denk dat Suzuki nu zou moeten racen - hoe eerder hoe beter. Je kunt veel testen, maar in een wedstrijd leer je pas echt.
Na de MotoGP machine te hebben gereden waardeer ik de GSX-R nog veel meer en wil blijven werken aan mijn voorbereiding op de 8 uren van Suzuka in juli. Morgen zal ik dus alleen de GSX-R rijden.
De Suzuki MotoGP test was vanaf maandag ingepland, maar het beduidend koudere en nattere weer strooide roet in het eten. Daarna klaarde het echter weer op, waardoor testrijder Randy de Puniet inmiddels 56 ronden op de baan is geweest, met een beste tijd van 2'06.41. In de ochtend werd veel aandacht besteed aan een nieuwe afstelling van het rijwielgedeelte en ook het finetunen van de versnellingsbak voor dit nieuwe circuit.
Randy de Puniet:
Dit is een nieuw circuit voor Suzuki en ik zelf heb ook niet meer sinds februari gereden. We hebben veel aandacht aan afstelling en versnellingsbak verhoudingen besteed, daarna hebben we twee verschillende frames vergeleken en ontdekten opnieuw dat het beste frame hetzelfde als in Sepang was. Het werd opnieuw bevestigd dat dit stabieler met insturen is. In de middag hebben we verschillende mappings getest. Het was geen slechte dag en ik denk dat we morgen zeker kunnen verbeteren. Hopelijk is de baan dan in betere conditie.