Tim's Column: highsider
Tijdens de laatste wedstrijd, na programma tijdens de TT van Assen, met een natte baan GT bocht uitkomend net iets te vroeg op het gas. Gevolg een mooie high-sider inclusief handstand, kan altijd nog een carrière als turner beginnen. Je moet dus niet altijd alles geloven wat er gezegd word. Gelukkig is alles redelijk goed afgelopen. Motor heeft voornamelijk kuipschade en het achterste subframe is krom. Tevens zijn de voorts kuipsteunen afgebroken. Zelf ben ik er goed vanaf gekomen ondanks dat de motor op mijn enkel terecht is gekomen. De kevlar binnen schoen van mijn Daytona laars is gebroken maar heeft dus uitstekend zijn werk gedaan waardoor ik geen gebroken enkel heb opgelopen. Pluim dus voor Daytona laarsen.
In Hengelo, voor diegene die het nog niet weten het is een echt stratencircuit, vind ik het kicken om te mogen rijden. Je kunt daar heel goed het verschil merken tussen de meer ervaren coureurs en de nieuwelingen. Je moet echt vertrouwen hebben in de motor en een groot hart hebben om daar hard te kunnen gaan. Maar god wat is het gaaf om op een boerenland weggetje keihard tussen de bomen door te scheuren.
Vrijdag gaan we naar Duitsland, Oschersleben, voor de volgende race. Naar verwachting zal het ook dit jaar wel weer toet toet toeter op mijn waterscooter zijn. Voorgaande keren was het een enorm watergevecht zoveel kwam er uit de hemel vallen. Buiten de tent komen was meteen bingo. Zeiknat voor ik het vizier al dicht had. Echter zover is het nog niet want we moeten eerst deze week nog even snel de motor opbouwen vanwege de schade opgelopen op Assen. Gaat dus aanpoten worden met zijn alle om op tijd klaar te zijn. Ben nu bezig met mijn clip-ons op maat te maken. Pa maakt ook weer overuren om alles voor vrijdag geregeld te krijgen. Hij is weer blij met me.
Wil meteen gebruik maken om een uitbreiding van het team te vermelden. Nieuwkomer is Jean Paul Heinendijk. Hij neemt de begeleiding tijdens de races voor zijn verantwoording. Jean Paul heeft zelf ook lange tijd races gereden op hoog niveau. Na zijn carrière is hij nog een poos voorrijer geweest bij de CRT. Dus misschien heb jij wel al eens achter hem aan gereden tijdens een circuitdag.
Tim van Ooijen begon zijn racecarrière in de minibikes. Na enkele jaren de kleine racemotoren te hebben gereden maakt de Alphenaar in 2008 de opstap naar de 125cc juniorcup.
In 2010 maakt Tim de overstap naar de 600cc Supercup, die hij met één overwinning, een tweede en een derde plaats als 4e in de eindstand weet af te sluiten.
Na het afgelopen seizoen al enkele wildcards te hebben bemachtigd maakt Tim dit seizoen als vaste starter zijn debuut in het ONK Dutch Supersport kampioenschap.
De perikelen van Tim's nog prille racecarrière zijn met regelmaat hier op Motorfreaks te lezen.