Zoeken

Uit de praktijk test: Nankang Rodiac WF-2

Budget Performance

30 oktober 2015
“We rijden tegenwoordig op straat met beter rubber dan tien jaar geleden in de MotoGP” is een veel gehoorde kreet als het om het zwarte rubber rond onze velgen gaat. De prominente merken hebben dankzij de wegrace competitie een behoorlijke reputatie opgebouwd, maar hoe zit dat met banden van Taiwanese makelij? Wij namen de proef op de som met de Nankang Rodiac WF-2.
Inhoudsopgave
Uit de praktijk test: Nankang Rodiac WF-2
Aziatisch charmant
Conclusie

Nankang Sportiac WF-2

Door: Thomas Reedijk

“Probeer het maar uit, ik ben ervan overtuigd dat jullie niet teleurgesteld zullen zijn,” is het antwoord van Shane Yang van Nankang Tire Netherlands B.V. op onze vraag of het met de Nankang Rodiac WF-2 nog een beetje sturen is. We vragen ons af of we de beste man serieus moeten nemen of niet, want een onbekend merk dat slechts twee motorbanden in haar gamma heeft - de Rodiac WF-1 voor het sport-tour segment en de Rodiac WF-2 semi-slick - kan nooit veel zijn, toch? Nankang blijkt echter niet zomaar de eerste de beste bandenboer te zijn: het bedrijf heeft in thuisland Taiwan een indrukwekkende productie van maar liefst 12,3 miljoen banden per jaar. Nu betreft dat weliswaar de auto-tak, recent heeft het merk haar vleugels richting motormarkt gestrekt. Yang-san geeft toe dat momenteel nog weinig wordt verkocht, maar dat men wel alle vertrouwen in de toekomst heeft. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, maar niet met overtuigd enthousiasme - zeker niet wanneer wordt besloten dat de Rodiac WF-2’s onder mijn eigen 2003 Tuono zullen worden gemonteerd.