Zoeken

Yamaha lanceert X-MAX 400

17 april 2013
In navolging van de X-MAX 125 en X-MAX 250 heeft Yamaha nu ook een 400cc versie van de X-MAX scooter gelanceerd; de X-MAX 400. De sportieve X-MAX 400, waarvan de familie door de eveneens sportieve T-MAX is geïnspireerd, is volgens Yamaha de ideale combinatie van een sportieve motor en het praktische gemak van een motorscooter.

Yamaha X-Max_400_1

Centraal in het ontwerp van de X-MAX 400 hebben volgens Yamaha sportieve rijeigenschappen, de compacte afmetingen, een lage gewicht en een rank design gestaan. Dit alles heeft zich moeten laten vertalen in een indrukwekkende acceleratie, hoge kruissnelheid en een uitmuntend weggedrag. Tenminste, als we Yamaha mogen geloven.

De X-MAX 400's wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde 400cc eencilinder viertaktmotor met brandstofinspuiting, goed voor een vermogen van 31,5 pk bij 7.500 tpm, vergeleken bij een 250cc-motorscooter is dat gemiddeld genomen 50 procent meer vermogen, en ook het koppel ligt veel hoger. Yamaha X-Max_400_2Door het moderne injectiesysteem moet deze 400cc krachtbron ook zeer spaarzaam met brandstof omgaan.

Yamaha's nieuwste motorscooter wordt opgegeven voor een rijklaargewicht van 211 kilogram, waarmee hij volgens de Japanners een van de lichtste motorscooters in zijn klasse is. Het lage gewicht, in combinatie met zijn compacte afmetingen, moet ervoor zorgen dat de X-MAX 400 een toonaangevende hedendaagse high performance allrounder is. Het lage gewicht en compacte ontwerp zijn volgens Yamaha mede verantwoordelijk voor de sportieve rijeigenschappen en wendbaarheid.

De getrapte buddyseat is dusdanig ontworpen om zowel rijder als passagier onder alle omstandigheden een ​​opmerkelijk comfortabele rit te bieden. Daarbij zorgt de rechte zitpositie van de X-MAX 400 voor meer rijders feedback, met name in drukke stedelijke situaties geeft dit nog meer vertrouwen. Uniek in zijn klasse is de meer dan praktische opbergruimte in combinatie met het slanke en sportieve design.

Krachtige dubbele koplampen benadrukken het slanke en sportieve karakter van deze high performance allrounder, terwijl de LED contourverlichting en het LED achterlicht mede helpen om de zichtbaarheid voor andere weggebruikers te optimaliseren en versterken het hoogstaande kwaliteitsgevoel dat kenmerkend is voor de nieuwe X-MAX 400.

Voor de X-MAX 400 heeft Yamaha tevens een ruim pakket aan accessoires uitgebracht. Hierbij is te denken aan comfortverhogende zaken zoals hoger windscherm, beenschilden, diverse topkoffers, een rugsteun voor de passagier, etc. Kiest je echter meer voor sportiviteit dan zijn er ook voor hen accessoires, zoals een sportwindscherm, een stijlvolle kentekenplaathouder of Akrapovič slip-on uitlaatdempers verkrijgbaar.

De nieuwe X-MAX 400 zal vanaf juni 2013 verkrijgbaar zijn in drie kleuren, te weten
Absolute White, Matt Grey en Midnight Black en heeft een adviesverkoopprijs van € 6.499. Begin volgend jaar zal de X-MAX 400 leverbaar zijn met een ABS remsysteem.