Victory onthult Combustion concept
Moederbedrijf Polaris is hard bezig om het merk Victory te gaan herpositioneren. Niet alleen is de elektrisch aangedreven Brammo Empulse R als Victory Empulse TT op de markt gezet, maar werd dit jaar op basis van een nieuw ontwikkeld motorblok door Roland Sands een naked racer gebouwd voor de prestigieuze Pikes Peak International Hillclimb.
De Project 156 racer is voor Victory een startsein geweest van een nieuwe mediacampagne in aanloop naar de lancering van een compleet nieuw model dat in de loop van 2016 zal worden gepresenteerd. De Pikes Peak racer kreeg op de EICMA in Milaan navolging in het door de Zwitser Urs Erbacher gebouwde Ignition concept, en deze Combustion is daar weer het vervolg op.
De overeenkomst tussen de drie verschillende concepten is de door Victory nieuw ontwikkelde 60° V-Twin, dat volgens Victory het meest veelzijdige motorblok in de Amerikaanse motorgeschiedenis moet zijn. De Combustion is hoe in de ogen van Zach Ness een American Muscle Bike eruit zou moeten zien en liet zich inspireren door American Muscle Cars, die een combinatie van veel vermogen en weinig gewicht zijn.
Zach Ness is de derde generatie uit de Ness custombuild familie. Zijn grootvader Arlen en vader Cory bouwden al een relatie met Victory op toen hij twaalf jaar oud was, waardoor het merk al lange tijd deel van z’n leven uitmaakt. Volgens Victory was Zach Ness de ideale bouwer van dit derde concept.