Zoeken

Triumph breidt retro-familie uit met Street Scrambler

8 november 2016
Retro’s lijken een steeds grotere rol te gaan spelen in het modelgamma van Triumph. Vorig jaar werd de Bonneville familie compleet vernieuwd, voor 2017 is de lijn aan de onderkant voortgezet met de Street Scrambler, na de Street Cup het tweede model dat van de Street Twin is afgeleid.

De 2017 Street Scrambler heeft nog maar weinig van doen met de oude Scrambler. De fiets draagt weliswaar nog dezelfde naam, maar dat meteen het enige wat de oude en nieuwe Scrambler overeenkomen. Triumph spreekt zelf van een verbeterde versie van de oude Scrambler, voor zowel functionaliteit als dynamiek, dankzij een speciaal ontworpen chassis en vering, wij houden het meer op een Scrambler versie van de huidige Street Twin.

Net als de nieuwe op de Intermot gepresenteerde Street Cup bouwt de Street Scrambler voort op het imago van moderne en laagdrempelig pleziermotor, zoals dat ook aan de Bonneville Street Twin kleeft. Daaraan voegt de Street

Scrambler een flinke dosis veelzijdigheid en de iconisch ruige uitstraling van een Scrambler toe. 

De compleet nieuwe Street Scrambler is ontwikkeld om de stijl van de Scrambler zowel veelzijdiger als mooier te maken, met unieke kenmerken en details. Net als de Street Twin bezit de Street Scrambler dezelfde moderne stijlprincipes die volgens de Britten kenmerkend zijn voor het iconische silhouet van een Bonneville, met strakke lijnen, minimale carrosserie en moderne afwerking en prachtige details.

Uiteraard is de Scrambler op alle fronten aan te passen. Zo is er sprake van een standaard verwisselbaar passagierszadel en aluminium bagagerek, demontabele voetsteunen en beugels voor de passagier, stalen, ‘Bear-Trap’ voetsteunen voor extra grip en een robuuste carterbeschermplaat, om maar een paar items te noemen. 

De Street Scrambler wordt net als de Street Twin en Street Cup aangedreven door het een 900cc 270° paralleltwin, die van uitgebreide elektronica is voorzien. Zo heeft de Scrambler ride-by-wire, uitschakelbaar ABS en uitschakelbare tractie controle. Onder het zadel is een USB laadpunt en het contactslot heeft een geïntegreerde startonderbreker. 

Net als dat van de Street Twin, is het rijwielgedeelte van de nieuwe Street Scrambler afgestemd op een neutraal en voorspelbaar rijgedrag. In combinatie met de vertrouwenwekkende en toegankelijke zitpositie, voor een betere manoeuvreerbaarheid, levert dit een pleziermotor op die voor werkelijk elk type motorrijder geschikt is.

Het goede overzicht vanaf het zadel en het kenmerkende silhouet zijn mede te danken aan de nieuwe voorvork en de achtervering, die het achtereind omhoog tilt om de rijhoogte te vergroten, een breder, taps toelopend stuur en klassieke, grotere spaakwielen. De nieuwe Street Scrambler wordt geleverd met een groot 19" voorwiel en een 17" achterwiel, beide met naven en velgen uitgevoerd in stijlvol zwart staal. Een andere upgrade is de nieuwe axiale remklauw van Nissin met 2 zuigers en een machinaal aangebracht merklogo.

De 2017 Street Scrambler is leverbaar in de kleuren Jet Black, Matt Khaki Green en Korosi Red / Frozen Silver. Prijs en levertijd zijn nog niet bekend.