Suzuki vernieuwt Burgman 125/200 voor 2014
Bijna honderdvijftigduizend stuks zijn er door Suzuki sinds de lancering van de instapmodellen van de Burgman scooterfamilie in de periode 2002 t/m 2012 door Suzuki afgezet, waarbij ongeveer tweederde voor rekening van het lichtste 125cc model komt. De Burgman 200 was van oorsprong trouwens een Burgman 150, pas voor modeljaar 2007 werd door Suzuki de cilinderinhoud naar de huidige 200 cc vergroot.
Tot 2012 waren beide scooters uitsluitend in Europa uitgebracht en werden ze in het Spaanse Gijón geproduceerd, maar als gevolg van de wereldwijde economische crisis ging de Spaanse Suzuki fabriek dicht en werd de productie naar Thailand verplaatst. Daarnaast werden de scooters dit jaar ook buiten Europa op de markt gezet: in Noord-Amerika, Oceanië en Thailand welteverstaan.
Meest opvallend aan de 2014 Burgman 125 en Burgman 200 is de vormgeving die volledig op de schop is gegaan en beide scooters een lekker fris aanzien heeft gegeven. Daarnaast heeft Suzuki ook goed naar onze kritiek geluisterd, van de scooter is voor 2014 namelijk het windscherm flink vergroot. Daarnaast hebben de scooters een nieuw fraai vormgegeven dashboard gekregen dat bestaat uit een combinatie van analoge meters (met daarbij voor het eerst nu een toerenteller) en een digitaal display, waar flink wat informatie uit is af te lezen.
De opbergruimte onder het zadel was bij z'n voorganger al erg ruim en biedt volgens Suzuki nu ruimte voor twee integraalhelmen, bovendien is een lampje aangebracht dat 's avonds licht in de duisternis moet brengen. In de voorkuip is ook riante opbergruimte voorzien, maar dat was bij z'n voorgangers al niet anders, en is een 12V aansluiting voorzien om tijdens het rijden je mobile telefoon op te laden. Nieuw is ook dat de scooters nu met alarmlichten zijn uitgerust en voor het eerst zijn de scooters nu ook met ABS leverbaar.