Suzuki onthult 2016 RM-Z250
Super betrouwbaar, nog makkelijker te rijden en vermogen dat over een breder toerenbereik beschikbaar is, dat is volgens Suzuki in een notendop de 2016 RM-Z250. Om dat te realiseren zijn er door de engineers in Hamamatsu behoorlijk wat aanpassingen aan de crosser gedaan. Suzuki spreekt zelf van meer dan 80 onderdelen die aan de RM-Z250 zijn vernieuwd.
Zo heeft de 2016 RM-Z250 nu Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) voor optimale controle bij de start, ongeacht de conditie van de baan. Er is te kiezen uit diverse instellingen. Er is een modus voor zeer harde tot modderige ondergronden. Een gelijkmatige vermogensafgifte zorgt voor een vloeiende start. Biedt de baan juist veel grip dan is te kiezen voor een modus die een agressieve start oplevert. Voor de rijder die graag zelf in control is, is S-HAC is uit te schakelen.
De RM-Z250 krijgt voor 2016 bovendien een KYB PSF2 voorvork, dezelfde als op de RM-Z450. Verder is een lichter frame toegepast. Door diverse verbeteringen aan het motorblok levert de RM-Z250 zijn vermogen over een breder toerenbereik en biedt hij een hoger koppel. Dankzij het Easy-Kickstart systeem start de motor gemakkelijk en de verminderde motorrem zorgt voor meer controle in het heetst van de strijd. Dat doen ook de nieuwe remmen. Die dragen bij aan de algeheel verbeterde handling van de RM-Z250. Door de aandacht voor duurzaamheid moet de 250cc crosser meer dan ooit een betrouwbaar wapen in de meest veeleisende wedstrijden zijn.
De levering van de nieuwe Suzuki RM-Z250 start in augustus. De prijzen worden later bekend gemaakt.