Suzuki lanceert Inazuma ook op Europese markt
Zeiden we begin dit jaar al bij de eerste berichtgeving van Suzuki's GW250 mini-B-King dat het ons niet zou verbazen als de motor binnen afzienbare tijd in Europa op de markt zou worden gezet, blijkt ruim driekwart jaar later ons vermoeden door Suzuki te worden bevestigd. In tegenstelling tot de groeimarkten zal de motor in Europa echter niet onder zijn productnaam GW250 op de markt worden gezet, maar heeft de motor een volwassen naamaanduiding gekregen; de Inazuma.
Mocht je het zelf niet hebben ontdekt, de Inazuma is qua styling geïnspireerd door de B-King waar behoorlijk veel designtrekjes van zijn overgenomen. Zo lijken de koplampunit en zijpanelen van de tank met geïntegreerde knipperlichten als twee druppels water op die van de B-King. Om de fiets een volwassen en stoere, sportieve uitstraling te geven is de fiets niet met een conventioneel stuur maar twee aparte hooggeplaatste stuurdelen uitgerust. Aluminium look zijpanelen moeten een accent geven aan het styling design.
De Inazuma wordt aangedreven voor een 248cc paralleltwin, waarvan cijfers omtrent vermogen en koppel niet door Suzuki zijn vrijgegeven. De langeslag motor (boring x slag: 53,5 mm x 55,2 mm) is volgens Suzuki ontworpen voor veel kracht in lage toeren tot middengebied, wat een comfortabele rit die kan varieren van commuten tot toeren moet kunnen bewerkstellen. Het motorblok, dat van een door de krukas aangedreven balansas is voorzien, is uiteraard voorzien van benzine-injectie.
Hoeveel de Inazuma moet gaan kosten is vooralsnog niet bekend, volgens Suzuki importeur B.V. Nimag zal de motor in de loop van het volgend jaar leverbaar gaan worden.