Suzuki lanceert gekuipte versie Inazuma 250
Het is alweer bijna vier jaar geleden dat door Suzuki de GW250 in China en Brazilië op de markt werd gezet. Na China en Brazilië volgde de Aziatische markt en eigen land Japan, waarna begin vorig jaar de motor onder de naam Inazuma 250 ook in Europa op de markt werd gezet.
Eind vorig jaar werd de GW250 uitgebreid met de GW250S, die in Japan GSR250S werd gedoopt en waarbij de tankpaneeltjes en het kleine neusje voor een tophalf kuipje waren ingeruild. Als derde model heeft en Suzuki nu ook een volledig gekuipte versie gelanceerd, in China als GW250FG en in Japan als GSR250F.
Net als de GW250S/GSR250S is ook de GSR250F technisch gezien identiek aan de Inazuma 250, enkel bij het rijklaar gewicht kan vanwege de volledige kuip zes kilo worden opgeteld. En dat betekent dat de 189 kilo rijklare GSR250F goed is voor een topvermogen van 24 pk bij 8.500 tpm en een koppel van 22 Nm dat tweeduizend toeren lager wordt afgegeven.
Nu is een volledig gekuipte versie wel zo gunstig als het om (wind)protectie gaat, maar om nou te zeggen dat de GSR250F mooi is gaat ons toch echt te ver…