Suzuki haalt GSX-R250 naar Europa
Waar 300cc+ motoren de nieuw norm lijken te zijn geworden voor instapmodellen voor het A2 rijbewijs vaart Suzuki duidelijk een eigen koers en heeft de onlangs in China al gepresenteerde GSX-250R ook naar Europa gehaald. Met een topvermogen van 24,7 pk moet de fiets, die zeker in deze stoere MotoGP kleurstelling op het oog veel gelijkenis heeft met de dikke superbike, eerder als alledaagse commuter dan als sportief scheurijzer worden gezien.
De GSX-R250 wordt opgegeven voor een rijklaargewicht van 181 kilo en is voorzien van Bosch ABS, een LCD display met witte letters op een zwarte ondergrond, LED dagrijverlichting en achterlicht en KYB vering voor en achter. De zithoogte is met 790 mm lekker laag, wat de GSX-250R een heerlijk ontspannen zithouding geeft.
Hoewel het vermogen van net geen 25 pk voor sportieve beginners misschien een teleurstelling zal zijn, zal het voor anderen misschien juist een verademing zijn om een fiets te hebben die er wél uitziet als het echter werk, maar voor de rest eerder rijdt als een GSX-S250F dan een GSX-250R. En dat is waarschijnlijk de reden waarom Suzuki deze kwartliter supersport GSX-250R en niet GSX-R250 heeft genoemd.
Hoeveel de GSX-250R gaat kosten en vanaf wanneer de fiets leverbaar is, is nog niet bekend.