Project LiveWire komt naar het Salon en de Motorbeurs
Nadat de motor deze week op de EICMA in Milaan aan het Italiaanse publiek werd gepresenteerd krijgen begin volgend jaar de tienduizenden bezoekers van het Salon en de Motorbeurs de kans een glimp van Project LiveWire op te vangen. Harley-Davidson lanceerde Project LiveWire deze week voor het eerst in Europa tijdens de prestigieuze 72ste EICMA-motorshow in Milaan.
Mark-Hans Richer, senior vicepresident en Chief Marketing Officer van Harley-Davidson Company:
Project LiveWire is als de eerste elektrische gitaar – niet als een elektrische auto. Het is een expressie van individualiteit en een iconische stijl, en toevallig ook nog elektrisch. Project LiveWire is dan ook een gewaagd statement voor ons als bedrijf en merk.
Harley-Davidson heeft Project LiveWire opgezet om inzicht te verkrijgen in wat gebruikers verwachten bij een elektrische Harley-Davidson-motor. Daarom laat het motormerk op dit moment motorrijders testritten op de motor maken als onderdeel van de Project LiveWire Experience. Met de LiveWire Experience, die startte met een reis over de Route 66, maakt het motormerk tot eind 2014 een tour door de Verenigde Staten. In 2015 vervolgt het motormerk zijn reis door Europa, Canada en Azië om ook daar feedback van motorrijders te verzamelen.
Matt Levatich, President en Chief Operating Officer van Harley-Davidson Motor Company:
Met de LiveWire bouwt Harley-Davidson voort op veel recente, herontdekte successen. In slechts een paar jaar tijd hebben we ons bereik verbreed en bedienen we een grotere, meer diverse groep. Tegelijkertijd herontdekten we onze aanpak voor het ontwikkelen en maken van producten. Dit leidde tot innovatieve producten, zoals de recent gelanceerde Project RUSHMORE-tourmotoren, de Harley-Davidson Street™ 500- en 750-modellen en de lancering van dit project.