Project LiveWire: de eerste elektrische Harley-Davidson
Sinds we er zelf mee hebben kennisgemaakt en de andere manier van fun bij elektrische motoren hebben ontdekt hebben we onze mening behoorlijk bijgesteld. Natuurlijk, de nadelen zijn nog steeds legio, maar je zult ons niet meer horen zeggen dat met elektrische aandrijving de ziel uit het motorrijden is gehaald.
Tot die conclusie is men bij Harley-Davidson waarschijnlijk ook gekomen en heeft daarop Project LiveWire gestart: de eerste elektrisch aangedreven Harley-Davidson. De motor is echter niet te koop, maar wordt door Harley ingezet in een roadshow door het hele land, om door middel van proefritten de meningen van het publiek te polsen.
De rondreis door Amerika begint met een rit over de legendarische Route 66, waarbij meer dan 30 Harley-Davidson dealers zullen worden aangedaan. In 2015 vervolgt Project LiveWire zijn reis door de Verenigde Staten, waarna Canada en Europa zullen worden aangedaan.
Matt Levatich, President en Chief Operating Officer van de Harley-Davidson Motor Company:
Dit project toont aan dat Harley-Davidson zichzelf keer op keer opnieuw uitvindt.. We breiden ons bereik voortdurend uit en spreken een steeds bredere doelgroep. Bovendien hebben we onze visie op productontwikkeling en productie herijkt. Dit alles heeft geleid tot vernieuwende producten en projecten, zoals het onlangs gepresenteerde Project RUSHMORE, de Street 500 en 750, en nu dus Project LiveWire.
Mark-Hans Richer, Senior Vice-President en Chief Marketing Officer van de Harley-Davidson Motor Company:
Project LiveWire is meer te vergelijken met de eerste elektrische gitaar dan met de eerste elektrische auto.. Het is een pure uiting van individualiteit in combinatie met een iconische styling. En ja, de motor is toevallig elektrisch. Project LiveWire is een duidelijk statement voor ons als bedrijf en als merk.
De sound is een cruciaal onderdeel van de kick. Denk aan een straaljager op een vliegdekschip. Het unieke geluid van Project LiveWire is speciaal ontwikkeld om hem te onderscheiden van verbrandingsmotoren en andere elektrische motoren in de markt.
Doordat de technieken voor elektrisch rijden zich snel ontwikkelen, vinden we het spannend, maar essentieel om via de Project LiveWire Experience van onze rijders te horen wat de belangrijkste succesfactoren zijn in deze markt.
Fans vinden op www.projectlivewire.com meer informatie over Project LiveWire, zoals de data en de locaties van de Project LiveWire Experience. Harley-Davidson nodigt bovendien iedereen die geïnteresseerd is in de mogelijkheden van de toekomst, uit om met het bedrijf te communiceren op social media, zoals Facebook, Twitter en Instagram.