Ook KX250F voor 2013 vernieuwd
De 2013 KX250F is voorzien van een SFF type 2 voorvork, waarbij type 2 staat voor een omgekeerde compensatiestang die een progressiever karakter heeft. Grotere dempingselementen dragen volgens Kawasaki bij aan een stuggere demping en meer rijcomfort, terwijl de grotere stijfheid het voorwiel meer grip moet geven.
Net als de KX450F is ook de KX250F voorzien van drie instellingensets voor injectiesysteem, via kant-en-klare aansluitstekkers kan snel een andere instellingenset worden gekozen uit drie voorgeprogrammeerde ECU-mappings: Standard, Hard en Soft. Deze drie ECU-mappings kunnen worden geherprogrammeerd met behulp van de KX FI kalibratie-kit.
Het motorblok is verder voorzien van dubbele injectie, die voor een aanzienlijke vermogenstoename over het hele toerenbereik, en vooral bij hoge toerentallen, moet zorgen. Het inlaattraject is directer, voor nog meer vermogen bij hoge toerentallen, het inlaatkanaal komt bovendien onder een scherpere hoek bij de cilinder, waardoor de lucht een directe route naar de verbrandingskamer volgt. Naast een hogere compressie en andere verbeteringen aan de motor, resulteert dit in meer vermogen bij hoge toerentallen.
De KX250F heeft een compactere zitpositie. Het slankere nieuwe frame (4 mm smaller), het vlakkere design van de tank/zadel-eenheid en de strakke aansluiting tussen bodywork en frame vergroten de bewegingsvrijheid. Qua remmen zijn -uiteraard- Wave-remschijven voor en achter terug te vinden, een nieuwe hoofdremcilinder en andere remblokken moeten voor betere remprestaties en meer controle zorgen.
Vanaf wanneer de KX250F leverbaar is, en hoeveel de machine moet gaan kosten, is nog niet bekend.