MV Agusta Brutale 800 Dragster: de ultieme Brutale
Het gas vol open. De motor in de toerenbegrenzer. Het achterwiel spint meedogenloos op zoek naar grip en is omhuld door een dikke mist van witte rook, een oorverdovende piepende band, pure power die in het asfalt bijt en het meter na meter verslindt. De MV Agusta Brutale 800 Dragster is dit en nog veel, veel meer. Het is de pure essentie van motorplezier. Emotioneel, vrijheid.
Bovenstaand zijn de straffe woorden waarmee MV Agusta haar tweeëntwintig pagina tellend persbericht van de Brutale 800 Dragster begint. De boodschap is duidelijk, de Dragster moet de beademing van extreem motorrijden zijn, een motor die het allerslechtste in je naar boven zal halen waardoor je als vanaf de eerste meters alleen nog maar als Kevin Carmichael wannabe door het leven zult kunnen gaan.
Behoorlijk sterke worden absoluut, zeker wanneer je in ogenschouw neemt dat, hoe übervet de Dragster ook oogt, er technisch gezien geen verschillen zijn met de gewone Brutale 800. Vooruit, bijna geen verschillen dan, het enige wat wij konden ontdekken is de breedte van de achterband, die bij deze Brutale 800 Dragster 200 mm breed is, waar de gewone Brutale 800 het 'slechts' met een 180-er moet doen.
Neemt niet weg dat we wel gecharmeerd zijn van deze bijzonder fraaie Italiaanse creatie. Praktisch als een 84" breedbeeld in een 4 meter appartement, maar wel verdomd gaaf om te zien. Als een Diavel, maar dan zonder Cruiser allures.
De Brutale 800 Dragster wordt leverbaar in de kleuren White en Matt Metallic Grey. Vanaf wannaar de fiets bij de dealer te aanschouwen is en hoeveel 'ie moet gaan kosten, is nog niet bekend.