Motus onthult MST en MST-R
Het was een van de unique selling points van de MST en MST-R, de toepassing van GDI directe brandstofinspuiting waarmee het kersverse Amerikaanse motormerk een unicum in motorland zou hebben. En werd vanaf de presentatie van het 1.650cc V4 KMV4 motorblok ook als zodanig naar buiten gebracht.
Gebrek aan support vanuit de industrie was volgens Motus oprichter Lee Conn de reden dat de revolutionaire inspuiting uiteindelijk niet is toegepast. Lee verklaarde in een interview met het Amerikaanse Asphalt and Rubber dat de technologie werkte zoals geadverteerd, maar dat er in de branche niet voldoende mensen met kennis van zaken zijn om zaken als tuning of onderhoud te kunnen doen.
Tot zover het slechte nieuws, het goede nieuws is echter dat de toepassing van normale benzine-injectie geen invloed heeft gehad op de prestaties van de V4. De MST wordt opgegeven voor een vermogen van 165 pk, terwijl de exclusievere R versie zelfs 185 paarden moet kunnen mobiliseren.
Het MST instapmodel, dat in de Verenigde Staten voor een heftig e $30.975 over de toonbank gaat, is uitgerust met een volledig instelbare Öhlins voorvork, qua veervoorspanning instelbare achtershock, Brembo remmen, aluminium gietwielen en verwijderbare Givi zijkoffers. De R versie onderscheidt zich door een Öhlins TTX volledig instelbare achtershock, gesmede aluminium wielen en 20 pk meer vermogen.
Uiteraard is voor beide modellen ook een lijst met accessoires samengesteld, waaronder een 30 liter Givi topkoffer, een instelbaar windscherm, een touring windscherm, instelbare stuurgrepen, handvat- en zadelverwarming, een Sargent premium verlaagd zadel en een bagagerek. Voor de MST-R zijn bovendien BST carbon wielen leverbaar.
De 2013 Motus MST wordt leverbaar in de kleuren Speed Silver Metallic of Flame Red Metallic, terwijl de MST-R is Strong White of Carbon Black leverbaar is. Prijzen zijn $30.975 voor de MST en $36.975 voor de MST-R, de start van de productie is gepland op juni 2012.