Moto Guzzi vernieuwt V7 familie
De Moto Guzzi V7 zal het komende seizoen in drie verschillende versies leverbaar zijn: als gewone V7, als V7 Special en als V7 racer. Alle drie de modellen worden zoals gezegd aangedreven door een nieuwe tweecilinder, die qua specificaties weinig verschilt met z'n voorganger maar volgens de Italianen voor 70% is vernieuwd, wat neerkomt op zo'n 200 nieuwe onderdelen die in het motorblok zijn terug te vinden.
Meest in het oog springend is het nieuwe aluminium kleppendeksel, dat een hommage aan de oude V7 is. Ander opmerkelijk punt is dat het motorblok nu van een enkel -centraal geplaatst- gasklephuis is voorzien. Het vermogen is licht toegenomen naar nu 51 pk, terwijl het koppel ook iets is gestegen naar 58 Nm bij 5.000 toeren per minuut.
Van de drie klassiekers is de V7 het basismodel, dat ten opzichte van z'n voorganger onder andere lichtere wielen heeft gekregen. De V7 Special staat het dichtste bij het oorspronkelijke V7 concept, dat voor het eerst in 1967 het levenslicht zag en een belangrijke stempel heeft gedrukt op de geschiedenis van het roemruchte Italiaanse merk uit Mandello del Lario.
De V7 Racer is nu het enige sportieve model van de V7 serie en het model wat volgens Moto Guzzi het meest van de twee significante vernieuwingen, het nieuwe motorblok en de nieuwe benzinetank, heeft geprofiteerd. De V7 Racer zal in beperkte oplage worden geproduceerd, waarbij elke motor een unieke plaque op de kroonplaat krijgt.