Moto Guzzi lanceert 2e generatie V7 familie
Dat Moto Guzzi de tweede generatie van de V7 familie behoorlijk onder handen heeft genomen blijkt alleen al uit het feit dat de motor van een extra -zesde- versnelling is voorzien. Hierdoor heeft Moto Guzzi de eerste en laatste twee versnellingsbak verhoudingen kleiner kunnen maken, waardoor de terugval in toerental bij opschakelen kleiner is geworden. Naast de versnellingsbak is ook de koppeling voor een lichtere bediening aangepast.
Geheel in traditie met de andere merken van het Piaggio concern is nu ook de 2015 V7 familie van passieve veiligheid voorzien, zijnde ABS en tractiecontrole, die bij Moto Guzzi tot MGCT (Moto Guzzi Controllo Trazione) is gedoopt. Het eerste is volgens de Italianen tweekanaals, terwijl het tweede een geavanceerd systeem moet zijn dat onder alle omstandigheden de ideale mate van tractie moet bepalen.
Ook rijwieltechnisch is de V7 familie aangepast. Het motorblok is 4° voorover gekanteld en 10 mm lager geplaatst, wat de motor vanaf zijaanzicht niet alleen appetijtelijker moet hebben gemaakt, maar bovendien meer beenruimte moet hebben gecreëerd. Bovendien zijn ook de voetsteunen 25mm lager geplaatst, waardoor ook grote motorrijders beter op de V7 moeten kunnen zitten.
De 2015 V7 Stone, Racer en Special zijn al vanaf november dit jaar leverbaar.