Kleine update voor 2017 BMW K1600GT
Wat vermogen betreft geen schokkende vernieuwingen, de K1600GT was met 160 pk bij 7.750 toeren per minuut al behoorlijk content en buiten dat het blok nu aan Euro 4 voldoet heeft BMW dan ook geen noodzaak gezien dat nog te verhogen. Ook het koppel is met 175 Nm bij 6.500 hetzelfde als het huidige model.
Wat wegligging betreft is BMW echter wel een stap verder gegaan. Met de elektronisch aangestuurde wielophanging Dynamic ESA met de rijmodi Road en Dynamic zijn zowel de actieve rijervaring als het comfort voelbaar verbeterd. De bescherming tegen regen en wind is volgens BMW verder verbeterd door opnieuw ontworpen zijpanelen en windgeleiders.
In rijmodus Road is de adaptieve demping over het gehele bereik actief. Dit zorgt onder alle omstandigheden voor maximale dempingskracht en dus optimale grip en maximaal comfort. De veerspanning is naar wens van de berijder met een simpele druk op een knop aan te passen aan de belading, onafhankelijk van de demping. Op dezelfde manier kan de berijder tijdens de rit switchen van Road naar Dynamic – voor een stuggere demping.
Dankzij de nieuwe achteruitrijassistentie is de BMW K 1600 GT nog makkelijker te manoeuvreren. Het systeem is te activeren met een knop links op het stuur. Vervolgens komt de motor in beweging als de berijder de startknop indrukt. Shift Assistant Pro (terugschakelen zonder koppeling) is een fabrieksoptie.
Interessant is de Intelligent Emergency Call, waarmee hulpdiensten kunnen worden ingeschakeld. Het systeem is een fabrieksoptie en wordt automatisch of door de berijder geactiveerd. Met de oproep worden ook automatisch de positie en de gegevens van de motorfiets verzonden aan het BMW Call Center. Deze fabrieksoptie wordt gefaseerd uitgerold in Europa.
Prijs en leertijd is nog niet bekend.