Husqvarna geeft beeldmateriaal standaard Nuda 900 vrij
Geen dure Öhlins TTX achtershock dus, maar een goedkopere variant uit huize Sachs. Evenals de voorvork, die bij deze standaard Nuda 900 niet meer in stelbaar is (in tegenstelling tot de Nuda 900R, die over een volledig instelbare Sachs voorvork beschikt).
Ook hebben de Brembo monoblocs plaats gemaakt voor 'lager-spec' Brembo's. Een ander verschil zit 'm in de einddemper van het uitlaatsysteem, die bij de 'R' versie in carbon en bij de standaard fiets in aluminium is uitgevoerd.
De wielen daarentegen lijken identiek en zijn nog steeds voorzien van 'ABS-ringen' wat suggereert dat ofwel ABS ofwel traction control beschikbaar zal zijn (al dan niet als accessoire) op de standaard Nuda 900. Motorisch gezien is er volgens Husqvarna geen verschil tussen de standaard versie en de 'R'. Beide fietsen zullen worden aangedreven door het tot 900cc opgeboorde motorblok uit BMW's F800 serie, dat goed is voor een vermogen van meer dan 100 pk en een koppel van 100 Nm.
De Nuda 900 zal evenals de Nuda 900 R officieel worden gepresenteerd op de EICMA in Milaan eind dit jaar, hoeveel de fietsen moeten gaan kosten is vooralsnog niet bekend.