Honda vernieuwt SH300i voor 2015
Meer dan één miljoen SH scooters zijn er de laatste 30 jaar al over de toonbank gegaan, en in die tijd zijn de letters SH volgens Honda synoniem komen te staan voor premium performance en productiekwaliteit, gecombineerd met de Honda betrouwbaarheid. De SH300i past met z’n compacte vlakke vloer design en 16 inch wielen precies in dit beeld, en heeft voldoende vermogen om ook de snelweg op te kunnen gaan.
Bij de nieuwe 2015 SH300i heeft Honda de bewezen formule verder verfijnd. Om te beginnen met een nieuw underbone frame, waarvan de wielbasis naar 1.438 mm is verlengd om meer opbergruimte onder het zadel te creëren. Kleine aanpassingen in de geometrie moeten in een ietwat meer ontspannen rechtop zithouding hebben geresulteerd.
De 279 cc vloeistofgekoelde ééncilinder is inwendig onderhanden genomen, met als doel de wrijvingsverliezen te verlagen. De van Honda’s welbekende PGM-F1 benzine injectie voorziene SH300i heeft volgens Honda meer koppel onderin en in het middengebied. Dankzij de verlaagde frictie moet ook het brandstofverbruik significant zijn verbeterd.
De 2015 SH300i wordt opgegeven voor een rijklaargewicht van 169 kilo, wat één kilo minder dan z’n voorganger is. De scooter, die in zes kleuren leverbaar is, is standaard van een 2-kanaals ABS systeem voorzien. Uiteraard heeft behoorlijk wat accessoires uitgebracht, waaronder handvatverwarming en een 35 liter topkoffer.
Prijs en levertijd zijn nog niet bekend.