Honda vernieuwt ook CRF250R voor 2013
|
De focus van Honda's engineers voor de 2013 CRF250R lag op het motorlok en de vering. Dankzij een rekalibratie van het injectiesysteem moet de respons van het motorblok in het lage en middengebied een boost hebben gekregen. Bovendien moet het topvermogen ook iets zijn toegenomen. Om aan de strenge FIM geluidseisen te voldoen is de einddemper inwendig aangepast, waardoor zonder verlies van vermogen 2 dB aan geluid kon worden bespaard.\
De geometrie van de 2013 CRF250R is identiek aan zijn voorganger, enkel de vering is bij de nieuwe machine aangepast. De 48mm Showa voorvork heeft nu iets zwaardere veren (4,6 kg/cm ipv 4,4 kg/cm) en een grotere zuigerdiameter van de cartridge (37mm ipv 35mm), waardoor een peer precies gevoel aan de voorkant moet zijn ontstaan. Daarnaast is ook het ontwerp van de achtershock aangepast.
Wanneer de CRF250R bij de dealer te bewonderen is, en hoeveel ie moet gaan kosten, is nog niet bekend.