Honda vernieuwt CRF250R voor 2014
Het nieuwe frame heeft een gewicht van nog geen tien kilo en heeft een lager zwaartepunt, omdat de kruising balhoofd hoofdbalken nu lager is geplaatst. Volgens Honda heeft het frame ook meer ingebouwde flex, wat een verbeterd gevoel aan de voorkant en hogere bochtensnelheid moet hebben opgeleverd. In tegenstelling tot de vierenhalf, die aan de voorkant van luchtvering is voorzien, is bij de CRF250R een 'conventionele' upside-down aangebracht, welke wel intern is verbeterd.
Het 249cc motorblok is inwendig flink onderhanden genomen, onder andere door toepassing van een nieuwe cilinderkop en zuiger met een hogere compressieverhouding van nu 13.5:1 (was 13,2:1). De PGM-F1 benzine-injectie is verbeterd met een duaal-stage injectie timing en een nieuwe injector-hoek, terwijl een nieuwe airbox de luchtdoorstroming moet hebben verbeterd. Volgens Honda moet hierdoor de performance bij lage toeren en in het middengebied zijn verbeterd.
De CRF250R zal vanaf september leverbaar zijn, hoeveel de crosser moet gaan kosten is nog niet bekend.