Zoeken

Honda toont Light Weight Super Sports Concept op Tokyo Motor Show

30 september 2015
Op de 44e Tokyo Motor Show, die van 30 oktober tot 8 november plaatsvindt, laat Honda zien waar volgens hun de toekomst van de supersport naar toe gaat met dit Light Weight Super Sports Concept.

Honda Light_Weight_Super_Sports_Concept

De verkoop van nieuwe Supersports mag het afgelopen decennium compleet zijn ingestort, daarmee is niet gezegd dat het segment niet meer populair is. Enerzijds heb je er op straat geen sodeju meer aan en zal je echt het circuit op moeten gaan, wil je ook maar enigszins eruit kunnen halen wat erin zit.

Anderzijds zijn Supersports voor beginnend motorrijders onbereikbaar geworden, vanwege de prijs en de rijbewijs restricties. Kawasaki, KTM en Yamaha hebben wat dat betreft al het licht gezien en hebben al voor leven in de brouwerij gezorgd met de Ninja 300, RC390 en YZF-R3, heerlijke scheurijzers waar je ook als volwassen motorrijder nog behoorlijk veel lol op kunt beleven.

Honda lijkt zich nu ook in die strijd te gaan mengen met dit Light Weight Super Sports Concept dat op de komende Tokyo Motor Show tentoon zal worden gesteld. Technische informatie heeft Honda niet vrijgegeven, dus zullen we het alleen met dit plaatje en wat blabla pr-praat moeten doen.

Honda:
Ontworpen met het sleutelwoord “sterke aanwezigheid’, is deze next-generation supersport het gevoel voor snelheid duidelijk af te lezen aan zijn lange neus en laag-gebogen zitpositie. De combinatie van oppervlakken - die een gevoel van hardheid en stevigheid creëren - en scherpe hoeken, benadrukken de agressieve looks. Bovendien benadrukt de buitenkant met matzwart gebaseerd lage-contrast graphics de schoonheid en in het oog springende vorm.

Mooie nietszeggende woorden van Honda, maar eerlijk is eerlijk: het prototype ziet er zonder meer übervet uit. Van een afstandje gezien heeft het concept wel wat weg van een GSX-R, maar dan met scherpere hoeken Bijkijk het neusje van dichtbij en je zit duidelijk de lijnen van de huidige CBR600RR, maar dan met agressieve luchtinlaat. Het zitje met open vormen is in lijn met de trent die Ducati en Yamaha met de 1299 Panigale en YZF-R1 hebben gezet.

De scherpe looks zijn wat ons betreft dus helemaal oké, en als ze hier nu een 40 pk paralleltwin in proppen dan is rijplezier zekers te weten ook gegarandeerd. Ga anders voor de grap maar eens een dagje met wat 300-tjes op pad en je begrijpt ineens waarom.