Honda onthult 2016 SH300i
De nieuwe SH300i borduurt verder op de bewezen SH formule en omvat een nieuw stalen frame met iets langere wielbasis, zonder dat dit ten koste van z’n messcherpe stuureigenschappen moet zijn gegaan. De langere wielbasis in combinatie met het nieuwe design heeft de ruimte onder het zadel vergroot, waardoor er nu plaats is voor een integraalhelm.
Het nieuwe motorblok haalt z’n cilinderinhoud van 279cc uit een boring x slag van 72 x 68,5 mm, met aan compressieverhouding van 10,5:1 en een vierkleps cilinderkop die door een enkele bovenliggende nokkenas wordt aangedreven. Ten opzichte van z’n voorganger is ietwat topvermogen ingeleverd (25 pk @ 7.500 tpm tov 27 pk @ 8.500 tpm) voor meer koppel onderin en verbeterde acceleratie vanaf een staande start.
Tegelijkertijd is volgens Honda het brandstofverbruik met 8,7% verbeterd, waardoor de scooter volgens de WMTC mode een verbruik van 1 op 33,3 moet hebben. Honda claimt dit te hebben gerealiseerd door de interne weerstanden te reduceren, daarnaast is het profiel van de nokkenas aangepast en zijn er interne aanpassingen gedaan om de oliedruk te verfijnen.
Prijs en levertijd zijn op dit moment nog niet bekend.