Harley-Davidson vernieuwt Fat Bob voor 2014
De straffe bewoordingen in de persinformatie liegen er niet om. "Aan komen rijden op een Fat Bob is niet bepaald een subtiel statement. Maar deze bike biedt meer dan brutaliteit. De stijve stalen ruggengraat van het Dyna frame, een paar dikke 49 mm voorvorken en een chassisgeometrie die gemaakt is voor het betere bochtenwerk maken van de Fat Bob een cruiser die je grijnzend op een oor legt en waar je knallend mee rond jekkert." Het mogelijk duidelijk zijn, volgens Harley is de 2014 geen motor voor mietjes meer.
Zwart vervangt chroom over de hele Fat Bob, onder andere op de aandrijflijn, airbox-cover, schokbreker-covers, kroonplaat, koplampringen, console en accubox-cover. De aluminium gesleufde schijfwielen zijn zwart gepoedercoat en afgewerkt met lasergegrafeerd Harley-Davidson logo en rim stripe. De Fat Bob wordt aangedreven door het en rubber opgehangen Twin Cam 103 motorblok dat van ESPFI (Electronic Sequential Port Fuel Injection), ACR (Automatic Compression Release (ACR) en een Cruise Drive 6-versnellingsbak voorzien, en wordt opgegeven voor een koppel van 132 Nm bij 3.500 toeren per minuut. Uiteraard is de Fat Bob standaard van ABS voorzien.
Harley-Davidson Styling Manager Tony Pink:
We wilden de Fat Bob nog verder meetrekken in het Dark Custom rijkt. De compacte, gechopte lijnen van het nieuwe achterspatbord, de hoek van de schokbrekers en de aflopende tank-graphics zorgen samen voor een agressieve nieuwe look, die versterkt wordt door de blunt-cut dempers. De high-contrast details op de zwarte wielen matchen mooi met de tank-graphics. Het zadel heeft een nieuwe vorm en cover, voor meer sportiviteit en comfort. Tel het op en je snapt dat de Fat Bob klaar is om het straatbeeld te domineren.