Ducati lanceert nieuwe Hypermotard familie
Meest in het oog springend aan de nieuwe Hypermotard is het nieuwe motorblok, waar Ducati de luchtgekoelde tweeklepper heeft ingeruildvoor het watergekoelde vierkleps motorblok dat van Ducati's welbekende 11 graden klepoverlap-technologie is voorzien. Volgens Ducati is de nieuwe vierklepper goed voor een vermogen van 110 pk, dat naast traction control en ride-by-wire een instelbare rij-modus heeft waarbij kan worden gekozen tussen Sport, Touring en Urban bij de Hypermotard en Hyperstrada en voor Race, Sport en Wet bij de Hypermotard SP. In de eerste twee standen levert het motorblok zijn volle vermogen, maar met een andere gasrespons. Bij de Urban en Wet modus is het vermogen tot 75 pk beperkt. Ducati heeft de onderhoudsinterval van het nieuwe motorblok op 30.000 kilometer gesteld.
Qua styling is de Hypermotard vooral in detail aangepast. De hooggeplaatste uitlaten hebben plaatsgemaakt voor een laaggeplaatst systeem met enkele einddemper, waardoor het kontje een stuk strakker kon worden vormgegeven. Ook de tank is door Ducati aangepast en heeft een inhoud van 16 liter gekregen, waarmee de Hypermotard een flink stuk praktischer is geworden. De Hypermotard en Hyperstrada zijn met een Kayaba 43 mm upside down en Sachs monoshock uitgerust, terwijl bij de Hypermotard SP voor een vette 50 mm Marzocchi upside down en Öhlins achtershock is gekozen. Ook heeft de SP versie prachtige driespaaks wielen waar de standaard versie en de Strada het met 10 spaaks exemplaren moeten doen. Uiteraard zijn de 2013 Hypermotard modellen van Ducati's safetypack voorzien, ofwel een instelbare tractiecontrole en een in drie standen instelbaar ABS.
Hoeveel de nieuwe Hypermotard familie moet gaan kosten en vanaf wanneer de fietsen leverbaar zijn, is nog niet bekend.