Zoeken

Ducati lanceert Monster 1100 EVO Diesel

19 maart 2012
Ducati is een nieuwe fase in de samenwerking met kledingfabrikant Diesel aangegaan. Wat begon als sponsoring van het Ducati Team in de MotoGP is nu geëvolueerd in introductie van de Monster Diesel met speciale Capsule kleding collectie, ofwel Capsule Collection.  De Monster Diesel zal worden onthuld naast de nieuwe kledingcollectie in de Diesel winkels in New York, Rome en Tokyo.


Toegegeven, ook wij werden in eerste instatie op het verkeerde been gezet toen Ducati's persbericht van de nieuwe Monster Diesel onze redactie bereikte, maar gelukkig bleek de naam Diesel geen verwijzing naar die brandstof maar het Italiaanse kledingmerk te zijn. Met de Monster 1100EVO, het doek voor de nieuwe creatie, stuurden Diesel’s oprichter Renzo Rosso en de ontwerpers van het Ducati Design Center richting een militair geïnspireerd thema, waarvan de kernwaarden van de samenwerking van beide ‘Made in Italy’ producten moesten worden uitgedrukt.

Gabriele Del Torchio, President van Ducati Motor Holding:
De Monster Diesel en de toegewijde kledingcollectie, reflecteert de ‘’coolness’’ van deze iconische motorfiets en het merk in het algemeen. De samenwerking met Diesel,  onderstreept onze focus op stijl en trends die de markt vormgeven en ik ben verheugd onze wereld te vergelijken met de mode-wereld en in het bijzonder met Diesel. Beide merken die wereldwijd technologie en innovatie vertegenwoordigen in pure Italiaanse stijl.

Afgezet tegen het zwarte Ducati Trellis frame, wielen, motorcovers, uitlaatsystemen en vorken, moet de exclusieve ‘Diesel Brave Green matte’ kleurstelling een gevoel van een robuust militair voertuig opleveren, waar de voorste remklauwen zijn afgewerkt in een opvallende gele kleur om een herinnering te geven aan de prestaties van de herkomst van het model. 


De dual-branded collectie is gemaakt voor mensen met een snelle levensstijl en enthousiastelingen, die toegewijd zijn aan deze twee machtige Italiaanse merken. Samengesteld uit elf verschillende stijlen bevat de lijn essentiële slim fit motorjassen, sweaters, t-shirts, een unieke raw denim met vijf zakken en een set accessoires. 

Stefano Rosso, Project Leader en zoon van de oprichter van Diesel:
Toen wij de kans kregen met Ducati samen te werken tijdens de sponsoring van de MotoGP van vorig jaar, ontdekten we een wereld van gedeelde waarden en gemeenschappelijke herkomst. Zo kwamen we op het idee om samen iets nieuws te creëren en dat hebben we gedaan op een manier waar we goed in zijn: kennis van beide bedrijven combineren en dit mixen met passie en creativiteit. Dit resulteert in unieke producten, die gekarakteriseerd worden door een mix van design en technologie.

Alle stukken worden gekarakteriseerd door een pure bikers stijl, strakke technische details en Diesel graphics, zoals de rubber prints die lijken op verbrand rubber van motorbanden. Kleuren voor de collectie zijn zwart, grijs, wit met rode pop-up geïnspireerd op de logo's van beide merken, terwijl de stoffen variëren van behandeld nylon en katoen denim tot een oververfde jersey mix met leer en metalen toepassingen. 

De collectie zal vanaf half april beschikbaar zijn in de Diesel Stores, de Diesel online winkel en in een selectie van de beste Ducati dealers. De Monster Diesel zal bij Ducati dealers over de hele wereld beschikbaar zijn vanaf eind juli. Meer informatie is beschikbaar op Ducati.com waar men direct de interesse voor deze motor kan aangeven direct gelinkt aan lokale dealers.