Ducati lanceert 1199 Panigale R
Geen bak met extra vermogen, wel een bak met exotische materialen die bij de Panigale R zijn toegepast. Zo is het 195 pk sterke motorblok van lichtgewichttitanium drijfstangen, een lichtgewicht vliegwiel en DLC-gecoatte tuimelaars voorzien, waardoor het motor nog sneller op het gas reageert en het maximum toerental op 12.000 toeren kon worden gesteld. Bij de Panigale R is verder het nodige aan carbon toegepast, maar belangrijker nog is het scharnierpunt van de achterbrug dat nu in vier standen is in te stellen, van 2mm hoger tot 4 mm lager.
Uiteraard is bij de aanschaf van de Panigale R ook een R-racekit inbegrepen, wat bestaat uit een sterker racing kuipruitje, aluminium plaatjes ter vervanging van de spiegels en een compleet Termignoni uitlaatsysteem met bijbehorende ECU, dat verre van straatlegaal is maar het vermogen met 3% en midrange vermogen met maar liefst 15% vergroot. De Panigale R, die net als de Tricolore standaard van ABS is voorzien, wordt opgegeven voor een drooggewicht van 165 kilo en dat is anderhalve kilo minder dan de Panigale S ABS.
Prijs en levertijd van de Panigale R zijn nog niet bekend.