BMW vernieuwt K1600GTL
De verschillen zijn haast niet te zien, maar volgens BMW is de 2017 K1600GTL wel degelijk grondig vernieuwd. Niet zozeer het motorblok, dat levert nog steeds 160 pk en een mammoettanker aan koppel (175 Nm voor de puristen) onderin, maar het moest voor 2017 uiteraard wel aan de regeltjes van Euro4 voldoen.
Uit BMW’s persinfo is verder op te maken dat het uiterlijk is aangescherpt. De windbescherming is geoptimaliseerd door grotere panelen en verder naar achteren geplaatste windgeleiders, voor een comfortabelere zithouding zijn de stuurhelften naar achteren geplaatst - vergelijkbaar met de K1600GT - en zijn de voetsteunen lager geplaatst.
Interessant is dat voor het elektronica veersysteem Dynamic ESA de knip niet meer hoeft te worden getrokken, het zit er nu standaard al op. Optioneel is de K1600GTL nu te voorzien van BMW’s schakelassistent Pro voor op- en terugschakelen, Achteruitrijassistent en Intelligent Emergency Call (eCall), hoewel dat laatste bij ons in Nederland helaas pas vanaf eerste kwartaal 2018 beschikbaar is.