Bimota toont BB2 concept op EICMA
Voor een kleine fabriek als Bimota klinkt 19 modellen behoorlijk indrukwekkend, maar daar moet wel bij worden aangetekend dat daar aardig wat reeds bestaande - en dus overjarige - modellen tussen zaten, die voor het komende seizoen al dan niet van een nieuw kleurtje zijn voorzien. Bovendien hanteert Bimota het modulaire principe, waardoor met dezelfde onderdelen aardig wat verschillende modellen worden gemaakt.
Het merendeel van de motoren uit Bimota's line-up wordt aangedreven door Ducati tweecilinders. De DB5 en DB6, DB10 Motard en DBX hebben het 1.100 cc tweekleps blok, de resterende Ducati-Bimota modellen zijn van een vierkleps motorblok voorzien. En dan is er ook nog de Tesi, die in verschillende varianten op de markt wordt gezet.
Het grootste nieuws op de Bimota stand was echter niet het veelvoud aan Ducati-Bimota modellen, maar de deal die de Italianen met BMW hebben gemaakt voor de levering van S1000RR motorblokken. Wat we daar in de toekomst van mogen verwachten liet Bimota op de stand achter glas met een behoorlijk productie-klaar ogend BB2 concept model al zien.
Afgaand op de populariteit van de S1000RR zouden dat best wel eens drukke tijden kunnen gaan worden bij Bimota, waarvan op de stand gekscherend werd gezegd dat als van elk model er 10 moesten worden geproduceerd de planning voor het komend jaar helemaal vol zou zijn.