Zoeken

Aprilia RSV4 Carbon Special Edition: porno down-under

27 juli 2012
Aprilia heeft een zeer exclusieve uitvoering van de al niet te misselijke RSV4 Factory APRC op de markt gezet: de APRC Carbon Special Edition, een motor die niet alleen is volhangen met exclusieve en dure spullen, maar bovendien met een uitgebreide goodiebag wordt geleverd. Eén nadeel: je zult er wel even voor naar Australië moeten rijden.

Aprilia_RSV4_Carbon_01

Met alle aandacht die dit jaar naar de 1199 Panigale is uitgegaan zouden we bijna zijn vergeten dat Aprilia met de RSV4 Factory APRC ook een ongekend porno-apparaat in huis heeft. Aprilia_RSV4_Carbon_05Aprilia_RSV4_Carbon_06
Aprilia_RSV4_Carbon_03
Vorig jaar nog waren we aardig onder de indruk van de fiets op het circuit van Magny-Cours, om een jaar later al bijna in de vergetelheid te raken. Waar de RSV4 Factory APRC standaard al met niet te misselijke zaken als Öhlins vering rondom en Brembo monoblocs is uitgerust heeft de Australische importeur er met deze RSV4 APRC Carbon Special Edition nog een flinke kolenschep bovenop gedaan.

Om te beginnen het kuipwerk, dat bij deze Carbon uitvoering is vervaardigd uit een drielagen composiet Carbon/Kevlar/Carbon, dat niet alleen een flink stuk lichter maar bovendien ook nog eens sterker dan het standaard kuipwerk is. Gespoten in een transparante lak en voorzien van speciale decalls geeft het de fiets zijn exclusieve uitstraling. Naast kuip, zit en tankcover zijn ook carbon beschermdelen bij het carter aangebracht. Het standaard windscherm heeft het veld geruimd voor de getinte versie uit de Factory Racing catalogus.

Naast de waslijst aan carbon onderdelen is ook de ergonomie van de fiets aangepakt, met een uit massief aluminium gefreesde remschakelset die volledig instelbaar is en bovendien de mogelijkheid biedt het schakelsysteem om te draaien. Aprilia_RSV4_Carbon_07Aprilia_RSV4_Carbon_08
Aprilia_RSV4_Carbon_04
Ook de rem- en koppelingshendels zijn uit CNC gefreesd aluminium vervaardigd en volledig in te stellen. De uiteinden van de clipons zijn van fraaie aluminium stuurdoppen met lazer-ingefreesde logo's voorzien, die middels een vernuftig en fraai weggewerkt snelsluitsysteem zijn bevestigd. Tot slot zijn ook in de achterbrug aluminium proppen voorzien om de motor op te kunnen bokken.

Mocht dit nog niet voldoende voor je zijn, heeft Aprilia de fiets verder nog voorzien van een fraaie kentekenplaathouder en is de standaard uitlaat vervangen door een Titanium Akrapovic systeem met Carbon einddemper dat met een carbon ophangplaat aan het achterframe is bevestigd. Met het uitlaatsysteem is nog eens 3,5 kilo aan gewicht bespaard, terwijl een toename van zowel koppel als vermogen vanaf 4.500 toeren wordt geclaimd.

Aprilia_RSV4_Carbon_02

Is de Carbon Special Edition op zich al speciaal genoeg, krijg je er ook nog eens flink wat goodies bij. Naast een Aprilia Race jacket, een Aprilia racecap en een Pirelli racecap krijg je ook nog eens een paddock stand en een extra set Pirelli supercorsa banden bij. De RSV4 Carbon Special Edition is in een zeer exclusieve oplage van 20 stuks gemaakt en gaat in Australië voor $39.990 AUD over de toonbank. Da's € 34.000 bij de huidige koers, een tikkie duurder dan een Panigale Tricolore maar dan heb je ook een exclusieve fiets.