ABS op 2014 Harley Sportsters
Sinds zijn introductie in 1957 combineert de Harley-Davidson Sportster soepele handling en opvallende styling met de charismatische grom van een Amerikaans V-Twin motorblok. De evolutie van de Sportster gaat voor modeljaar 2014 verder met vijf modellen die behoren tot de meest toegankelijke in het gamma van Harley-Davidson. Van de volgens de Amerikanen Dark Custom ruigheid van de Iron 883 tot de easy-handling van de SuperLow; van de radicale chopper-lijn van de Seventy-Two tot de fabrieks custom-opties van de 1200 Custom Limited, er moet een Harley-Davidson Sportster voor iedere rijder zijn, ongeacht wat je niveau, wensen of eisen zijn.
Nieuw op Sportster voor modeljaar 2014:
Anti-lock Braking System
Standaard op alle 2014 Sportsters behalve de Iron 883, waar het optioneel is. De componenten van het Harley-Davidson ABS zijn zodanig ontworpen en geplaatst dat je ze vrijwel niet ziet, waardoor de cleane styling rond de wielen intact blijft. De rijder houdt onafhankelijk controle over zowel de voor- als achterrem.
Nieuwe remmen
Het voor- en achterremsysteem van alle 2014 Sportsters is opnieuw ontworpen voor premium performance. De remschijf voor is vergroot van 292 mm tot 300 mm. De gerestylede remklauw voor heeft een stijver design en dubbele 34 mm zuigers die 36 procent groter zijn dan de vroegere 25 mm zuigers, voor meer remvermogen. Een nieuwe high-efficiency aluminium voorste remcilinder biedt meer frictie voor beter over-all remgevoel. De achterste remschijf is nog steeds 260 mm, maar de achterste remklauw is gerestyled en geüpdatet met dubbele 38 mm zuigers. Voor- en achterremmen zijn uitgerust met Original Equipment gevlochten stalen remleidingen die expansie voorkomen en het remgevoel verbeteren. De bevestiging van het koppelingshendel is aangepast aan de styling van het remhendel.
Geïntegreerde elektronica
Het volledig nieuwe elektronicasysteem bestaat onder andere uit een nieuwe analoge speedometer met digitale snelheidsmeter, gerestylede ergonomische handbedieningselementen, een geüpdatete kabelboom en spanningsregelaar, en nieuw olietank- en zijkapdesign waardoor je makkelijker bij de accu en diagnose-terminal kunt komen voor onderhoud. De handbedieningselementen hebben onder andere een linkshandige Trip-switch om door schermdisplays op de nieuwe speedometer heen te toggelen; waaronder een odometer, tripmeter en de nieuwe versnellingsindicator en toerendisplay.
H-D Smart Security System
Standaard op alle Sportster-modellen biedt het Smart Security System hands-free bediening met sleutelloze startknop en een startactivator die in werking treedt als de rijder in de buurt van de motorfiets komt; de motor kan direct gestart worden. Als de rijder wegloopt van de motorfiets met de activator bij zich, treedt het alarmsysteem automatisch in werking en wordt de startmogelijkheid onderbroken.