Zoeken

Vanaf 10 oktober: MotoMe, motorTV op Internet

6 oktober 2014
Vanaf 10 oktober aanstaande wordt een nieuwe motorserie uitgezonden: MotoMe. Dit tiendelige documagazine staat bol van passie, emotie en verhalen van motorrijders over motoren en motorrijden.

MotoMe

Mochten deze elementen verdacht bekend voorkomen van platgesponsorde, clichématige motorprogramma's en -media, dan is dat puur toeval. MotoMe is namelijk commercieel onafhankelijk. Sterker nog, MotoMe is eerder vrijgevochten, authentiek en vooral: vernieuwend.

Wat?

MotoMe is twee wielen, één gedachte: de motorfiets en de mens, zijn berijder. Twee partijen die een harmonieus geheel vormen of soms juist een haperend huwelijk. Het toont de mensen die zich te buiten gaan aan topsport, zanderige avonturen, klassiekerrestauraties, (on)georganiseerde vakanties, het fameuze rondje om de lokale kerk of juist plichtmatig woonwerken bij dag, zon, nacht en ontij. Rijders die ongeacht het gebruiksdoel, leeftijd, sociale status, kilometrage, merk of type gedreven worden door een gemeenschappelijke drijfveer: de passie van het motorrijden. MotoMe focust dan ook niet op specifieke doelgroepen: het brengt eerder motorrijders en motoren over de volle bandbreedte tot in peilloze dieptes richting de kern van onze passie. Bij MotoMe mag dan ook gelachen geworden, gehuild, uit bewondering voor een ranzige klassieker, onbeduidende 125 cc, duizelingwekkende hypersport of bij een ingrijpende herinnering. Net als het rijden zelf, schudt MotoMe in al zijn contrasten de zintuigen wakker, maakt het emoties los en creëert het verlangen in 25 minuten per uitzending.
Ondanks de menselijke, zintuiglijke benadering van onze hartstocht, zullen maatschappelijke hete hangijzers, nieuwe trends en testwerk van deel uitmaken van iedere aflevering.

En wat niet...

MotoMe brengt geen 'middle of the road'-niemendalletjes waarin motorrijden zomaar 'leuk' wordt gevonden door het gevoel van 'haren in de wind', muzikaal ondersteund door het onvermijdelijke 'Born to be Wild'. Noch wil het op pseudowetenschappelijke wijze het motorrijden benaderen als louter een 'serieuze zaak'.
Het is tevens de eerste motorserie die eens niet wordt gedicteerd door commerciële belangen. Je vindt er dus geen wollige folderteksten, maar straffe meningen, onafhankelijke standpunten en authentieke verhalen verteld door vooral onbekende motorrijders. Pure motorrijders, want min of meer gesponsorde BN-ers en soapies laat MotoMe graag aan anderen over.
Natuurlijk ontkomt MotoMe niet aan deelnemende partners. Maar invloed op de programmering en inhoud hebben de weldoeners niet. Wij willen ook niet aan ze ontkomen, daar zij via MotoMe een zinvolle bijdrage leveren aan het motorrijden an sich.

Méér MotoMe

MotoMe wordt doelbewust exclusief via internet vertoond. Zodoende bent u niet veroordeeld tot onmogelijke televisietijden, storende reclameboodschappen en een kritiekloze hap-slik-weg-inhoud.
Door internetverspreiding is MotoMe evenmin gebonden aan zendtijd. Hierdoor wordt de weg geplaveid voor ongekende extra MotoMe-mogelijkheden. Zo zal een (vergeef ons het woord...) 'platform' ontstaan waar je met een muisklik toegang krijgt tot de zogenoemde 'long versions', de onversneden en niet gekortwiekte versies. Een voorbeeld is het potje nakaarten, brainstormen en doorfilosoferen over geteste motoren en andere items door de MotoMe-makers, geheel ongeregisseerd en compleet 'unplugged'. Ook - we noemen er maar eentje - een museumbezoek verdient natuurlijk een op zichzelf staande, onversneden versie.
Voorts levert de kijker zelf reacties en/of bijdrages via de Facebook- en YouTube-kanalen van MotoMe. Bezitters van een Smart TV kunnen MotoMe uiteraard via hun eigen tv-scherm volgen op ieder gewenst moment van de dag. Daarnaast biedt MotoMe's videoplatform diverse info van de motorbranche, waardoor video-items van iedere MotoMe-partner te volgen zijn. MotoMe bestrijkt dus oneindig veel meer dan 10 x 25 minuten internettelevisie!

Team

Momenteel werkt het MotoMe-productieteam bestaande uit programmamaker Bart Verhoeven, motorjournalist Joost Overzee, cameraman Joel Philp en duizendpoot Maikel Sneek vol bevlogenheid (en snel junk food) aan de productie. Om het doelbewuste internationale karakter van MotoMe kracht bij te zetten, zijn inmiddels producties gedraaid in onder ander Barcelona, Londen en Bologna, hoewel bij wijze van spreken Broek op Waterland niet geschuwd hoeft te worden. De liefde voor motorrijden is universeel, niet?

De datum waarop de eerste MotoMe uitzending te zien zal zijn is vastgesteld op 10 oktober aanstaande. Met een wekelijkse frequentie zullen de overige afleveringen volgen. De uitzendingen worden via email verspreid onder de ledenbestanden van ANWB Motor, de KNMV, MotoPort en het ledenbestand van MotoMe.