Samenwerking AMG Mercedes en Ducati ten einde
In 2010 ging Ducati een sponsorovereenkomst aan met AMG Mercedes, waarbij naast een logo op de kuip van de MotoGP racers ook op het gebied van marketing intensief werd samengewerkt. Dat resulteerde bij Ducati in de Diavel AMG, terwijl bij Mercedes de SLK55 AMG Ducati Edition werd gelanceerd.
Met de overname van Ducati door Audi had AMG echter geen interesse meer de gezamenlijke marketingmolen nog langer te laten draaien en heeft daarop per direct de sponsorovereenkomst beëindigd. In het korte persbericht laat AMG bovendien weten nooit de intentie te hebben gehad om Ducati te kopen, zoals in verschillende media werd gesuggereerd.
Persbericht AMG:
Sinds eind 2010 heeft een succesvolle marketingsamenwerking bestaan tussen AMG en Ducati. De overname van het bedrijf door een concurrerende autofabrikant heeft begrijpelijk geresulteerd in het eind van elke toekomstige samenwerking. De overname van Ducati was nooit ons doel – onze focus ligt duidelijk op de ontwikkeling en productie van premium performance auto’s en we zullen al onze energie daarop blijven focussen.