Motorsportschool Belgie wil GSX-R600 Cup gaan organiseren
Het "arrive and drive" concept houdt in dat het enige wat je naar het circuit mee moet nemen om te kunnen racen is je eigen motorkledij, de rest wordt door de Motorsportschool gedaan.
Zij maken de motorfiets klaar en brengen hem mee naar het circuit waar hij dan op jou staat te wachten. Getankt met nieuwe banden, nieuwe olie, nieuwe remblokken. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal op dezelfde manier onderhouden - gedaan met het klassieke “gefoefel” in het cupracen dus.
Coureurs die deelnemen aan de Suzuki GSX-R Cup betalen € 9.625 excl. BTW 6% BTW per seizoen ( 2 ) en op het einde van het 2e seizoen kopen zij hun motorfiets voor € 3.350 excl. 21% BTW.
Wat zit er in dit pakket in ?
• Gebruik van de motor tijdens 6 sprintevents + 1 training in het begin van het seizoen
• Bestickerde racekuip
• 7 voorbanden en 10 achterbanden
• 7 sets remblokken
• benzine
• Aangepast veringpakket
• Transport van en naar circuit van de motor
• stalling motorfiets
• 2 servicemanagers ter plaatse
• Inschrijvingsgeld voor 6 wedstrijden + 1 training
• Onthaal en indien mogelijk altijd box beschikbaar.
• Teamkledij
Dus een echte all-in formule. Alleen de kosten na een valpartij zijn uiteraard NIET inbegrepen.
Op iedere race is er een service-team aanwezig dat de rijders bijstaat in geval van een valpartij. Er zal ook altijd een stock wisselstukken beschikbaar zijn. Tijdens de races moet de coureur (of zijn monteur) instaan voor het gewone onderhoud en het wisselen van de banden/wielen. Er wordt bij aanvang van het seizoen een technische training voorzien.
Reparaties na een valpartij worden altijd met de cupmanager besproken. Bij grotere schade zal samen met de cupmanager een bestek worden opgemaakt. Onderdelen voor herstelling worden geleverd aan cupprijzen. Een prijslijst van de meest voorkomende wisselstukken zal op voorhand beschikbaar zijn voor de deelnemers.
Enige meerprijs die er zou kunnen bijkomen is de aankoop van een set extra wielen (voor regenbanden) voor je eigen gebruiksgemak.
Het is de bedoeling om, naast 1 training, ook een wedstrijd te rijden in Croix, 1 in Mettet, 1 in Assen en 3 in Zolder. Dus in totaal 12 manches + trainingen. Coureurs moeten een vergunning “snelheid” nemen.
De cup staat open voor alle piloten. Er wordt een apart klassement gemaakt voor Inters en Juniors. De organisatie is nog in onderhandeling met Suzuki maar het kan zijn dat de winnaar van de Cup 2016 een seizoen met de nieuwe Suzuki GSX-R1000 mag rijden in de Van Zon Sprint Series 2017.
Interesse?
Mail dan naar
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
of
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
voor alle vragen omtrent de cup. Op basis van de feedback wordt eind deze week beslist of de cup al dan niet effectief zal doorgaan. Er zijn in totaal 15 motoren beschikbaar.