KTM opent winkels in Dubai en San Paulo
Met de traditionele marken in Europa en de Verenigde Staten nog steeds in het slob is ook het Oostenrijkse KTM zich op internationale groeimarkten gaan richten. Volgens KTM had het merk met name in de Emiraten al een aanzienlijke groei gezien van haar marktaandeel in offroad motorfietsen en hebben de Oostenrijkers het volste vertrouwen met de opening van de KTM store in Dubai haar marktaandeel te vergroten.
Ook in Brazilië ziet KTM een veelbelovende toekomst als markt voor straatfietsen en offroad motoren. Het Braziliaanse bedrijfsmodel omvat naast de motorzaak in Sao Paulo een toekomstige joint venture voor wat betreft de assemblage van lichte motorfietsen die ideaal zijn voor de Braziliaanse en Zuid-Amerikaanse markt.
Daarnaast is KTM een samenwerking aangegaan met de Izzo Group, onder leiding van Paulo Izzo, die de afgelopen dertien jaar de drijvende kracht in Brazilië is geweest voor wat betreft premium motorfietsen. Izzo's passie voor motorfietsen en intieme kennis van deze voor KTM nieuwe markt zal een belangrijke factor worden voor KTM om in zich Zuid-Amerika te ontplooien tot een serieuze speler op de motormarkt.
In zowel de KTM Dubai als KTM Brazil store zal naast de welbekende range aan motorfietsen ook de KTM X-Bow sportauto worden verkocht.