Drie recalls voor Suzuki V-Strom 1000
In januari 2015 kwam bij de Nederlandse Suzuki importeur de melding dat de connector van het contactslot, die onder de tank is geplaatst, als gevolg van pekelwater kon gaan roesten. Hierdoor kon de motor niet meer uit worden gezet. Suzuki ontving 33 meldingen vanuit Europa, Japan en Canada en heeft nu een cover ontwikkeld voor de connector. Indien de connector is gecorrodeerd wordt deze eveneens vervangen.
Het tweede probleem werd voor het eerst in september 2014 en Engeland geconstateerd. Wederom als gevolg van corrosie kon het contact van de massakabel van de accu verslechteren, waardoor de motor niet meer kon worden gestart. In eerste instantie dacht Suzuki dat een losgetrilde bout als gevolg van niet correct uitgevoerd onderhoud de oorzaak was, maar dat bleek niet zo te zijn. Door de massakabel te bevestigen aan een onbespoten deel van het motorblok moet het probleem verholpen zijn.
De derde en laatste recall betreft de kabelboom onder de tank. Deze kan als gevolg van trillingen tegen de tank gaan schuren, waardoor de draad bloot kan komen te liggen en er kortsluiting kan ontstaan. Dit probleem werd voor het eerst in februari 2015 bij de Belgische importeur geconstateerd. Bij de dealer wordt gecontroleerd of de kabelboom beschadigd is en deze verleggen, daarnaast zal aan de onderkant van de tank een slijtvaste sticker worden aangebracht.