CRP Racing presenteert de eCRP 1.0
Morgen wordt in het Engelse Birmingham de eCRP 1.0 gepresenteerd. Deze Italiaanse elektrische motorfiets van CRP Racing is ontworpen voor - en wordt geproduceerd om deel te nemen in - het TTXGP kampioenschap.
Het TTXGP kampioenschap - oftewel het racekampioenschap voor zero carbon, clean emission motorfietsen - lijkt echt los te komen. Zowel in Amerika, Engeland en Italië zullen dit jaar kampioenschapraces plaatsvinden met een finale ronde in Spanje eind oktober. Het Italiaanse CRP Racing heeft een elektrische motorfiets - de eCRP 1.0 - ontworpen voor teams om mee te kunnen doen met dit nieuwe kampioenschap.
Morgen zal dus de eCRP 1.0 worden gepresenteerd in Birmingham tijdens de 'Cleaner Racing Conference' en de dagen erna te zien tijdens de NEC Autosport International beurs in Birmingham van 14 januari tot en met 17 januari. De eCRP 1.0 is volgens de makers een pure racemotor. Niet alleen ziet de Italiaanse creatie eruit als een racemotor, hij zal tevens net zo gemakkelijk te rijden moeten zijn.
De eCRP 1.0 heeft volgens opgave een gewicht van 175 kilogram en een Dual DC 'Agni 95' elektromotor aan boord. Het accupakket van 6kWh - 52 cellen verdeelt over 4 modules - levert 72 Volt en zal de eCRP 1.0 een topsnelheid van 180 kilometer per uur moeten opleveren. Afhankelijk van de race omstandigheden is er een afstand van 40 kilometer af te leggen. Het opladen van de eCRP 1.0 neemt 2 uur in beslag. Wat teams moeten neerleggen om met de eCRP 1.0 te kunnen racen is (nog) niet bekend gemaakt.