Dubbeltest: Ultraviolette F77 Mach 2 en F77 SuperStreet
Gamechangers
Tekst: Ed Smits
Fotografie: Pien Meppelink, Andrew Walkinshaw
Veelbelovende startup
Mocht je nog nooit van Ultraviolette hebben gehoord: het merk is in 2016 opgericht in het district Indiranagar van Bengaluru, hoofdstad van de Indiase deelstaat Karnataka, met 8,4 miljoen inwoners de derde stad van India. Oprichters Narayan Subramaniam en Niraj Ramohan hadden een unieke visie state-of-the-art mobiliteitsoplossingen te creëren, gedreven door vooruitstrevend design en energiezuinige technologie. “We waren Zeg nou zelf, da's toch om door een ringetje te halen?toegewijd de regels te herschrijven”, zegt CEO Subramaniam tijdens de presentatie in hotel Mooirivier in Dalfsen, “vorm en functie te combineren op een manier zoals nog nooit eerder is gedaan en daarmee de toekomst van mobiliteit naar de veeleisende motorliefhebbers van vandaag te brengen.” Ofwel: motorfietsen ontwikkelen die qua design tot de verbeelding spreken en met de meest geavanceerde technologie zijn uitgerust, maar dan voor een betaalbare prijs.
Meer dan 7 jaar is er gaan zitten in de ontwikkeling van het EV-platform, dat geheel in eigen huis gedaan door experts uit de luchtvaart, ruimtevaart en luchtvaartelektronica-industrie. Na de oprichting in 2016 werd in 2017 met de tweede generatie Vehicle Platforms en batterij gestart en werden 5 patenten voor batterijtechnologie aangevraagd. In 2018 zat UV al op de vijfde generatie F77 prototypes en vierde generatie batterij. In 2019 was de zevende generatie F77 prototypes en vijfde generatie batterij een feit en werd het kleimodel ontwerp afgerond. De motor, inmiddels met 15 patenten, had een range van 150 kilometer.
Tijdens de covid-jaren 2020-21 werd de negende generatie F77 prototype en zevende generatie batterij ontwikkeld, de range inmiddels 300 kilometer. Het testen werd geïntensiveerd en geavanceerd, waarbij men verder dan alleen asfalt ging. “We wilden het platform voor meerdere segmenten kunnen gebruiken, en dus zijn we met testen veel verder gegaan, hebben we de prototypes onder de meest extreme omstandigheden offroad getest.”
Eind 2022 werd het serieus. De F77 ging in oktober 2022 in de verkoop en de leveringen begonnen in februari 2023. Ultraviolette bood ook een Limited-Edition-variant van de F77 aan, met slechts 77 geproduceerde exemplaren, die allemaal uitverkocht waren. Er werden trials voor klanten en Leuk, die elektriciteitsmasten. Je weet wel, voor de beeldspraakmedia georganiseerd, in Bengaluru opende de eerste Ultraviolette Hangar als vlaggenschip Experience Center, en op de EICMA in Milaan maakte het merk z’n debuut op de globale markt.
In april 2024 werd de tweede generatie van de F77 gelanceerd, genaamd de F77 Mach 2, waarna op de EICMA in Milaan de uitbreiding naar de Europese markt werd aangekondigd. Sinds de introductie van de F77 is volgens UV in totaal zo’n 10 miljoen kilometer afgelegd, waarmee 232.000 liter brandstof is bespaard, ofwel 535.000 kg CO2. Naast de ontwikkeling van de F77 werd in 2023 het F99 Factory Racing Platform onthuld, met als doel records te breken. En met succes: de Ultraviolette F99 is officieel de snelste in India geproduceerde motor ooit, met een nieuw record op de kwartmijl van 10,712 seconden en een wereldsnelheidsrecord van 258km/u voor een in India geproduceerde EV-motorfiets.
Betaalbare EV
Dat Ultraviolette de zaken totaal anders heeft aangepakt wordt al snel duidelijk wanneer de technische specificaties worden toegelicht. De geheel in eigen huis ontwikkelde batterij heeft een capaciteit van 10,3 kWh, wat weliswaar beduidend minder is dan de 14,4 kWh batterij van de eveneens A1-geschikte Zero S en DS, maar niet in een evenredig kleinere actieradius heeft geresulteerd. Ultraviolette claimt een actieradius van 231 km bij gebruik in de stad conform de WMTC-test en dat is slechts 17 kilometer minder Stuurt als een A2 fiets, maar dan met spierballendan de 248 km die Zero claimt. Ik ben onder de indruk en vraag mij af hoe ze dat in hemelsnaam hebben gefikst, en hoewel het tijdens de presentatie eigenlijk al wordt gezegd valt het kwartje pas de volgende dag wanneer we aan het rijden zijn. De F77 heeft minder dat oempf-gevoel als de twee Zero-A1 modellen, wat onder andere komt doordat een lichtere elektromotor is toegepast.
De achter de het batterijpakket geplaatste elektromotor levert 100 Nm koppel en 30 kW piekvermogen (41 pk), maar voldoet aan de eisen van het A1 rijbewijs omdat het continue vermogen ‘slechts’ 9,5 kW (13 pk) is. Da’s weliswaar beduidend minder dan de 132 Nm koppel, 60 pk piek- en 15 pk continu vermogen van de Zero-A1, maar minder vermogen betekent ook minder verbruik en dus een kleinere batterij bij gelijke actieradius. Nu was het voor mij al een tijdje geleden dat ik op een Zero S had gereden, maar dat oempf-gevoel, alsof je op een eenliter fiets rijdt, is mij altijd bijgebleven.
Als ik Head of Research Vinayak Bhat, die ’s avonds het technische deel van de presentatie voor zijn rekening nam, dat tijdens de lunch voorleg, bevestigt hij mijn bevindingen en deelt mijn mening dat de F77 als een middenklasse tweecilinder motor aanvoelt. Wat voor alledaags gebruik meer dan voldoende is, maar dat even terzijde. “We hadden inderdaad een sterkere motor kunnen toepassen, en een groter batterijpakket, maar dat wilden we niet”, zegt Bhat. “Uitgangspunt was een toegankelijke EV-motor te ontwikkelen. Door een lichte elektromotor te gebruiken kon ook de batterij kleiner worden gehouden bij gelijke actieradius. En dat scheelt in verbruik, in gewicht en in prijs. We hebben veel onderzoekNee, niet fuck het milieu. Gewoon een fraaie bochtige weg afraggen zonder dan bewoners zich aan je kunnen storen gedaan en hebben gekozen voor het beste compromis. De F77 voldoet aan de eisen voor het A1-rijbewijs, maar heeft de prestaties en de prijs van een 650cc ICE middenklasse fiets.”
De batterijcellen van het 10,3 kWh pakket zijn in een volledig aluminium behuizing gemonteerd, dat een IP67 rating heeft. Dat betekent dat de batterij stof- en waterdicht is, en tot 30 minuten tot een diepte van 1 meter onder water kan worden gehouden. Hetgeen een coole promotievideo laat zien, waar met de F77 Mach 2 een landschap dat deels tot zadelhoogte onder water staat wordt doorkruist, de rijder omvalt en de motor het onder water gewoon blijft doen. “We hadden het team carte blanche gegeven voor de opnames”, zegt Subramaniam, “het was dus zeker niet gepland, we waren zelf ook verbaast over het eindresultaat.” UV geeft in Europa 5 jaar of 100.000 kilometer garantie op de batterij, maar iets zegt ons dat dát binnen afzienbare tijd wel eens flink zou kunnen worden vergroot: in India geeft UV al 8 jaar of 800.000 km garantie op de batterij.
Het in eigen huis ontwikkelde aluminium batterijpakket is gemonteerd in een stalen vakwerkbuisframe, met aan de voorkant een 41 mm upside down voorvork in aluminium kroonplaten en aan de achterkant een fraaie dubbele achterbrug met verstevigingsbrug aan de bovenkant en centraal geplaatste monoshock achterveer. Van zowel de voorvork als de achtershock kan de veervoorspanning worden ingesteld, hoewel dat aan de achterkant met een dubbele wartelmoer wel wat omslachtig is. Tuurlijk, bij een sportieve motor
LED-verlichting, uiteraard
De SuperStreet onderscheidt zich door een breed stuur
Menu is echt supergemakkelijk te bedienen. TFT kent twee lay-outs, maar deze is wel 't mooist
Dat pedaaltje daar rechtsonder heb je niet veel nodig. Zit op de SuperStreet is super, de Mach 2 zit meer als een hardcore supersport
Fraaie achterbrug. Geen tandriem trouwens, maar een gewone ketting. Omdat je die kunt repareren. Type 6 connector in de 'tank' (wordt type 2 zodra de interne omvormer er isis dat de normaalste zaak van de wereld, omdat je op die manier zeer precies de rijhoogte kunt instellen, maar de F77 moet toch meer als een alledaagse fiets met sportieve looks worden gezien. Als we Bath daarnaar vragen komt hij met een verrassend antwoord: “Je hebt helemaal gelijk dat een losse (hydraulische) spanner veel gemakkelijker is, maar we hebben voor de dubbele wartelmoer gekozen omdat bij ons in India echt niemand de veervoorspanning aanpast. Dus waarom een duurder systeem toepassen als het toch niet wordt gebruikt?”
“In de maand dat we nu in Europa zijn hebben we gezien dat de Europese markt enorm van die bij ons in India verschilt”, zegt Bhat. “De snelheden liggen hier veel hoger, de wegen zijn beduidend beter en motorrijders doen zelf veel meer aan hun fiets. In India gaat men er van uit dat de dealer het allemaal doet.” Een hydraulische spanner zou voor de Europese markt een logischer keuze zijn, dat is iets waar we onderzoek naar gaan doen. Ook hebben we geconstateerd dat de gemiddelde Europeaan zwaarder en groter, dus gaan we uitzoeken of we daar de vering op moeten aanpassen.”
Het niet zelf aan de motor sleutelen door de Indiase motorrijd(st)er is meteen ook de reden waarom voor een kettingaandrijving is gekozen. Vanuit ecologisch oogpunt zou een onderhoudsvrije tandriem veel logischer zijn geweest, maar als die breekt dan moet je een nieuwe riem monteren die lang niet iedereen heeft liggen. Een kettingschakel daarentegen is op elkehoek van de straat wel te koop. Daarnaast heeft de ketting vanuit ontwerp gezien een voordeel: deze loopt door de achterbrug, waardoor de constructie smal kon worden gehouden. Viel nog alleszins mee hoeveel de batterijcapaciteit op het kartbaantje terugliep. Een tandriem had buiten de achterbrug moeten lopen en had het geheel breder gemaakt.
Tot slot het elektronicapakket, dat op z’n zachtst gezegd geavanceerd mag worden genoemd. Te beginnen met de vermogensafgifte: F77 beschikt over 3 rijmodi (Glide, Combat en Ballistic), met elk een eigen ‘gasrespons’, beschikbaar koppel en mate van tractiecontrole. Dat laatste kan ook onafhankelijk op 4 standen, en kan daarnaast ook worden uitgeschakeld. Het regenereren van energie kan op 10 niveaus worden ingesteld, waarbij op het hoogste niveau je de remmen nog maar amper hoeft te gebruiken en in het laagste niveau de motor als een tweetakt aanvoelt. Het regenereren kan trouwens pas bij een batterijniveau onder de 90%. Maar er is meer. De F77 is verder standaard uitgerust met Hill Hold Control, dynamische stabiliteitscontrole (DSC), uitschakelbaar ABS (achterwiel), automatisch dimmende LED-koplamp met Ultra-V positielamp, een Dual LED achterlicht met centraal remlicht, Anti Collision Warning System, bandenspanningscontrole, een laadlimiet, Park Assist, Crash Alert, Movement Alerts, Find My F77 en Deep Sleep.
Tour de Salland
Voor een eerste kennismaking met Ultraviolette heeft Benelux en UK importeur MotoMondo een schitterende route door Salland uitgezet, plus een sessie op een kartcircuit in Zwolle, met twee modellen: de reeds aangekondigde F77 Mach 2 en de F77 Superstreet. De Superstreet heeft een breed stuur in plaats van clipons en daardoor een veel comfortabelere (lees: meer rechtop) zithouding. Beide routes zijn daar specifiek op afgestemd. Wij beginnen de dag op de Mach 2 en rijden daarmee een vlotte route binnendoor, Lekker vlot ook in de stadplus enkele sessies op een kartcircuit in Zwolle, om na de lunch over te stappen op de Superstreet voor een route die deels dwars door het centrum van Zwolle gaat. Om echt alle aspecten aan bod te laten komen: sportiviteit, dagelijks gebruik en stadsverkeer.
Ik begin de dag in de rijmodus Glide, om meteen te ontdekken dat in die modus het vermogen wel heel erg is teruggeschroefd: alsof je met een 125cc scooter aan het rijden bent, dat idee. Voorrijder Ykema op een zesenhalf QJMotor bijhouden lukt nog nét, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Een druk op de ‘startknop’ is echter voldoende om te switchen naar Combat, wat al een stuk vlotter gaat. Maar ook nu wordt grotendeels voluit geaccelereerd. Pas in de Ballistic modus wordt het leuk en komen we op de fraaie stuurweggetjes geen enkel moment meer vermogen tekort, maar zoals eerder geschreven blijft het oempf-gevoel uit wat een Zero-A1 je wel geeft. Enerzijds omdat de EV-motor ‘slechts’ 100 Nm koppel heeft, maar anderzijds is het ook een kwestie van vermogensafgifte.
Begrijp me goed, qua acceleratie kom je in Ballistic best rap van z’n plek, maar doet z’n naam geen eer aan. Bij Ballistic verwacht je iets bizars en dat is het zeker niet, hoewel dat absoluut wel zou kunnen met een meer agressieve gasrespons. We leggen het Bhat tijdens de lunch voor en die bevestigt inderdaad de initiële gasrespons aan de voorzichtige kant is. “Zoals ik je al zei verschilt de markt hier in Europa enorm ten opzichte van die bij ons, en daar zullen we in de toekomst ook zeker rekening mee gaan houden. Het mooie is echter dat alle updates die we zullen gaan doen, ook bij alle reeds bestaande modellen kunnen worden doorgevoerd.”
Het overgrote deel van de route wordt in de Combat rijmodus afgelegd. In van-dik-hout tempo zou Ballistic de voorkeur genieten, maar zo extreem hard gaat het niet vandaag. Lekker vlot, maar niet extreem. De route is echt schitterend, zo uitgestrekt en heerlijk rustig als dit deel van Nederland is, en qua sturen valt er niks op de F77 Mach 2 af te dingen, die vederlicht aanvoelt en met speels gemak De cellen worden bij 5 partijen ingekocht, maar de batterij is verder geheel in eigen huis ontwikkeldin elke bocht te leggen is, maar over de zithouding ben ik iets minder enthousiast. De zit is extreem ver voorover, alsof je op een oldskool Supersport (kont omhoog, handen omlaag) hebt plaatsgenomen, waardoor ik al snel druk op de polsen en de schouders voel. Dat is op te lossen door ofwel het tempo extreem op te voeren, ofwel de zithouding aan te passen en iets scheef te gaan zitten, met een hand op de ‘tank’.
Het aanpassen van de mate van regenereren gaat kinderlijk eenvoudig met twee schakelaars op het stuur. Eentje voor plus en eentje voor min. Hoewel het supercool is dat regenereren in 10 stappen in te stellen is, zijn de onderlinge verschillen dusdanig klein dat het ook wat minder had gekund. Terwijl in de zwaarste stand wat mij betreft de motorrem best wat forser had gemogen. Dat ‘amper remmen’ mag wat dat betreft wel met een korreltje zout worden genomen. Daar staat tegenover dat de balans die UV nu heeft gekozen heel erg natuurlijk aanvoelt en in dat opzicht veel dichter bij een ICE-Kartbanen zijn leuk, maar eigenlijk zouden we d'r mee naar Ecuyers moeten gaanmotorfiets staat. In de standen uit tot 4 voelt het inderdaad haast als een tweetakt motor aan.
Sturen doet de F77 met speels gemak, wat op de kartbaan nog eens wordt benadrukt. Een collega in volledig lederen pak legt al snel in de ruimere bochten zijn knie aan de grond, maar met mijn kevlar-jeans waag ik me daar maar niet aan. Met de kraan vol tegen de stuit wordt het maximale uit de F77 geperst, maar eigenlijk is het baantje voor mijn doen iets te krap. Langzame bochten zijn nooit mijn sterkste punt geweest en die zijn er in het tweede deel van het Zwolse baantje meer dan genoeg, waardoor ik het gevoel heb zo traag als een slak te zijn. Wat meer over mij zegt dan over de motor, gezien hoe vlot de collega in leer het doet. De ruimere bochten daarentegen gaan als een speer, remmen, insturen en weer vol op het gas naar de volgende bocht. Maximaal regenereren heeft als voordeel dat je later remmen kunt, omdat je ook maximaal op de motor afremt, Ze zijn er wel in Nederland, mooie bochtige wegenmaar heeft wel een keerzijde. Iets te ver naar de buitenkant voor het aanremmen van de bocht op het stoffige deel van de baan breekt bij remmen en gasdicht meteen de achterkant weg, waardoor ik ‘m toch maar op standje 4 zet.
Als na de lunch op de Superstreet wordt overgestapt ben ik vanaf de allereerste meters laaiend enthousiast. Weg vermoeiende zithouding van de Mach 2, hallo ‘ik vreet alles en iedereen op’ zithouding van de Superstreet. Jammer dat we op de kartbaan de keuze niet hebben gehad, maar zekers te weten dat die krappe bochten daar een heel stuk gemakkelijker zouden zijn geweest. De meer ontspannen zithouding in combinatie met het bredere stuur maakt dat het sturen met de Superstreet echt vele malen gemakkelijker gaat, hoewel dat natuurlijk ook deels een kwestie van smaak is. In mijn jonge jaren zou me die extremere zithouding geen reet hebben geïnteresseerd, maar nu denk ik ‘iets meer comfort is toch wel fijn’. En nu we ’t toch over comfort hebben: ondanks de Anders gewoon een paar rotondes pikken, kan ook best leuk zijnsportieve insteek is op de vering weinig af te dingen. Oneffenheden worden goed geabsorbeerd, terwijl er in snelle bochten geen onrust in het rijwielgedeelte ontstaat.
Een deel van de route overlapt met die van de Mach 2, maar de echt leuke stuurweggetjes hebben nu plaatsgemaakt voor een traject dwars door hartje Zwolle, wat nog eens extra lang wordt als de navigatie bij de voorrijder er even de brui aan geeft. Op z’n beetje elke verbrandingsmotor zou ik echt knettergek zijn geworden, zoals tijdens een eerdere presentatie van QJMotor (waarvan MotoMondo eveneens importeur is) in Rotterdam, maar zo niet op deze F77 Superstreet. Wat eens te meer het voordeel van een EV-motor onderstreept: rijden met 15 km/u gaat met hetzelfde gemak als met 155 km/u, volgens UV de maximumsnelheid van de F77. Ik neem de proef op de som en switch naar de Glide rijmodus, en ontdek dat dit in stads verkeer echt prima gaat. Tuurlijk, straatstenen trek je er niet mee uit de grond, maar meerijden met het verkeer is geen enkel probleem.
Conclusie
Met de komst van Ultraviolette op de Europese markt is EV-tweewielermobiliteit in een klap een stuk bereikbaarder geworden. Met de F77 Mach 2, waar bijna 8 jaar ontwikkeling in zit, en de meer straatgeoriënteerde variant F77 Superstreet, hebben de Indiërs twee modellen op de markt gezet die qua looks absoluut aandachtstrekkers zijn, qua prestaties op het niveau van de tweecilinder Eerlijk is eerlijk, dit smaakt best wel naar meermiddenklasse staan, met uitgebreide elektronica op premium niveau, en dat allemaal beschikbaar voor het A1-rijbewijs voor een zeer aantrekkelijke introductieprijs van € 9.499 voor de F77 Mach 2 en € 9.799 voor de F77 Superstreet. Onze zuiderburen zijn nog beter af, daar gaan ze voor een introductieprijs van € 8.999 respectievelijk € 9.299 over de toonbank.
Tuurlijk zijn er wel wat kritische noten te kraken. Zo kan het laden momenteel alleen via een externe 220 Volt omvormer op het stopcontact, wat betekent dat je de lader in een bagagerol achterop mee moet nemen als je ver van huis wilt gaan. Of in een van de zadeltassen, die gemakkelijk achterop te monteren zijn. De F77 heeft weliswaar van een type 6 connector waarmee tot 60 kWh DC kan worden geladen, maar die connector kennen we in Europa niet, waardoor je nu alleen met 3,7 Ampère laden kunt met een snelheid van 20-80% in 2,5 uur. Voor alledaags gebruik is dat prima, laden doe je dan 's avonds of 's nachts gewoon thuis, of overdag op je werk. Pas als je meer dan Maar wat zouden we d'r dan mee moeten doen? Iemand een idee?200 kilometer rijden wilt wordt het lastig, tenzij je in India bent. Daar heeft Ultraviolette namelijk een compleetnetwerk aan type 6 laadpalen uitgerold.
Bezwaarlijker is echter dat wanneer de batterij onder de 20% komt, hij automatisch naar de Glide rijmodus switcht, waarin de maximumsnelheid op 70 km/u is begrensd. Wederom, in India, waar de maximumsnelheid 60 km/u is, geen enkel probleem, maar bij ons in Europa is dat toch een ander verhaal. Een optie om via de app de snelheidsbegrenzing (al dan niet tijdelijk) uit te schakelen zou wenselijk zijn.
Dat neemt niet weg dat na een dagje sturen met de F77 Mach 2 en F77 Superstreet behoorlijk onder de indruk zijn. Van de motoren, die echt lekker rijden en zoals gezegd qua prijs en prestaties op het niveau van een middenklasse tweecilinder staan, maar misschien nog meer van het team dat er achter staat. De Indiase startup is niet naar Europa gekomen om ons hun product aan te smeren, maar om vooral hun oor te luisteren te leggen bij de wensen van de Europese klant. Niet eerder een presentatie gehad waarbij zóveel om feedback werd gevraagd en de kritische noten écht ter harte werden genomen. "We hebben ontdekt dat de Europese markt totaal anders is, en daar moeten we de motoren op gaan aanpassen. De feedback die jullie nu geven is dan ook heel belangrijk, die nemen we zeker ter harte. Je opmerking over het laden bijvoorbeeld, dat hebben we ons hier ook gerealiseerd en dus zijn we een nieuwe compactere omvormer aan het ontwikkelen welke in de ruimte onder het zadel kan worden gemonteerd, met een type 2 connector in de 'tank' waar nu de type 6 connector zit. De omvormer kan straks ook op alle bestaande modellen worden gemonteerd, net als alle updates die softwarematig zijn."
Technische gegevens
Merk/model | Ultraviolette F77 Mach 2 | Ultraviolette F77 SuperStreet |
Motor | ||
Type | Permanent Magnet AC Motor | Permanent Magnet AC Motor |
Koelsysteem | luchtkoeling, passief | luchtkoeling, passief |
Controller | driefasen AC controller met regeneratieve deceleratie | driefasen AC controller met regeneratieve deceleratie |
Power pack | 10,3 kWh | 10,3 kWh |
Nominaal capaciteit | n.b. | n.b. |
Lader type | 3,0 kW | 3,0 kW |
Laadtijd (standaard) | 2,5 uur uur (20-80%) | 2,5 uur uur (20-80%) |
Vermogen | 41 pk piekvermogen (11 pk @ 3.000 tpm continue) | 41 pk piekvermogen (11 pk @ 3.000 tpm continue) |
Koppel | 100 Nm | 100 Nm |
Transmissie | ||
Aantal versnellingen | n.v.t. | n.v.t. |
Eindoverbrenging | ketting | ketting |
Koppeling | koppelingloze transmissie | koppelingloze transmissie |
Chassis | ||
Frame | Stalen vakwerkframe | Stalen vakwerkframe |
Wielbasis | 1.340 mm | 1.340 mm |
Balhoofdhoek | n.b. | n.b. |
Naloop | n.b. | n.b. |
Vering voor | 41 mm upside down, veervoorspanning instelbaar | 41 mm upside down, veervoorspanning instelbaar |
Vering achter | centrale monoshock, veervoorspanning instelbaar | centrale monoshock, veervoorspanning instelbaar |
Veerweg voor | n.b. | n.b. |
Veerweg achter | n.b. | n.b. |
Voorrem | Enkele schijf 320 mm, Bybre 4-zuiger radiale remklauw, Bosch ABS | Enkele schijf 320 mm, Bybre 4-zuiger radiale remklauw, Bosch ABS |
Achterrem | Enkele schijf 230 mm, Bybre 1-zuiger remklauw, uitschakelbaar Bosch ABS | Enkele schijf 230 mm, Bybre 1-zuiger remklauw, uitschakelbaar Bosch ABS |
Voorband | 110/70 R17" | 110/70 R17" |
Achterband | 150/60 R17" | 150/60 R17" |
Afmetingen | ||
Lengte | n.b. | n.b. |
Breedte | n.b. | n.b. |
Hoogte | n.b. | n.b. |
Zadelhoogte | 800 mm | 800 mm |
Gewicht | 207 kg rijklaar | 207 kg rijklaar |
Range | 231 km stad / 143 km snelweg | 231 km stad / 143 km snelweg |
Gegevens | ||
Rijbewijsklasse | A1 | A1 |
Garantie | 3 jaar | 3 jaar |
Adviesprijs NL | € 9.499,00 | € 9.799,00 |
Adviesprijs BE | € 8.999,00 | € 9.299,00 |
Importeur NL | MotoMondo | MotoMondo |
www.ultraviolette.com | www.ultraviolette.com |