Zoeken

Test: CFMoto 700 CL-X

Conclusie

1 november 2021

Ondanks dat CFMoto zeker geen geheel nieuwe speler is in tweewielerland, is het dit voor veel motorliefhebbers nog wel. Dat het snel kan gaan heeft hetzelfde merk al bewezen op het gebied van ATV’s en side-by-sides, waar het klinkende verkoopcijfers en marktaandelen laat optekenen. Dit kunstje doet het maar al te graag over bij de tweewielers en de 700CL-X zou hier een flinke steen Tsja, wat moet ik hier nog aan toevoegen? Probeer 'm zelf, zou ik zeggenaan bij kunnen dragen. De Heritage die wij reden is de eerste van de drie CL-X’en en heeft oprecht indruk weten te maken. Zowel de looks, maar misschien nog wel meer de rijeigenschappen en de levendige tweecilinder moet de minder, maar ook meer ervaren motorrijders richting de CFMoto-dealers weten te lokken.

Dat het niet altijd via een dealer hoeft te gaan, heeft de importeur al bewezen met de online voorinschrijving, waarbij de kopers weliswaar een fikse extra korting op de CFMoto wisten te bemachtigen, maar hem nog niet in het écht konden bewonderen. Het bleek een instant succes, maar ook straks bij de dealer kent de 700CL-X een scherpe vanafprijs. Hij is er namelijk vanaf €7.699,- (BE €7.048,-) en daarmee moet hij gaan concurreren met modellen als de Benelli Leoncino 800 en de Yamaha XSR700. Een uitdaging die CFMoto met vertrouwen tegemoet gaat. De 700CL-X Heritage is vanaf heden al zelf uit te proberen bij de dealer, een A2-versie wordt voor volgend jaar verwacht.