Zoeken

Test: Kawasaki Z900

Conclusie

11 december 2019

De onbetwiste koning in het middenklasse Naked segment voor wat Value for Money betreft, dat is de Z900 vanaf z’n lancering drie jaar geleden geweest en gezien de aanpassingen die Team Green hebben gedaan geldt dat voor deze 2020 versie nog veel meer. Gebleven is de supergemakkelijke Naked die zich tot 8.000 toeren Dus, nog vragen?voorbeeldig als Dr. Jekyll en daarboven als wildebras Mr. Hide gedraagt, die de stuureigenschappen van een 600 met de power van een 1000 heeft gecombineerd en die bovenal ontzettend scherp is geprijsd. 

Ten opzichte van z’n voorganger mag Kawasaki de prijs met 500 euro hebben verhoogd, maar als je dan in ogenschouw neemt dat je voor dat geld een TFT kleurendisplay met smartphone connectiviteit, instelbare tractiecontrole en rijmodi, LED verlichting rondom, betere Dunlop Roadsport 2 banden en een verstevigd frame met aangepaste vering voor krijgt, dan is ‘ie met € 10.499,- (€ 9.599,- BE) nog steeds het koopje van de maand. En ga je voor de Z900 70 kW, die qua uiterlijk exact gelijk is aan de gewone Z900 maar 'slechts' 70 kW vermogen heeft - het maximale vermogen dat mag worden teruggetuned naar 35 kW voor het A2 rijbewijs, dan ben je slechts € 10.199,- (€ 9.299,- BE) kwijt. 

Kawasaki heeft de afgelopen drie jaar het middenklasse Naked segment gedomineerd en iets zegt ons dat dit de komende drie jaar niet anders zal zijn. 

Sturen als een 600 met de power van een 1000, TFT display, elektronica die puur is en het feestje niet verpest, zithoogte, dat blok

Als we dan toch iets te zeiken moeten hebben: geen handvatverwarming