Eerste test: Brammo Empulse R
Technische gegevens
25 juni 2014
| Inhoudsopgave |
|---|
| Eerste test: Brammo Empulse R |
| Is het een vogel? Is het een vliegtuig? |
| Is het een....motor? |
| Boefje! |
| Conclusie |
| Het ei van Columbus? |
| Technische gegevens |
| Model | Brammo Empulse (R) |
| Motor | |
| Type |
Permanent Magnet AC (PMAC) – Empulse |
| Koelsysteem | deels vloeistofgekoeld |
| Aansturing | Sevcon Gen 4, Size 6 (650A peak) |
| Batterijtype | Brammo Power™ BPM15/90 Lithium-Ion (NCM Chemistry) |
| Capaciteit | 9.31 kWh (nominaal), 10.2 kWh (max) |
|
Voltage |
103.6 V (nominaal), 117.6 Vdc (max) |
| Laadtijd | 2 uur 20-80 procent 3.5 uur 0-100 procent (laadniveau 2) 8 uur 0-100 procent (laadniveau 1) |
| Levensduur | 1500 laadcycli |
| Benzinetoevoer | hahaha |
| Smering | Gesmeerde versnelling, verder droog |
| Vermogen | 40 kW (54 pk) @ 6.000 tpm (4.500) |
| Koppel | 63 Nm (90Nm) |
| Transmissie | |
| Aantal versnellingen | 6 |
| Eindoverbrenging | o-ring ketting |
| Koppeling | Nat, meervoudig platen, hydraulisch bediend |
| Chassis | |
| Frame | Brammo E-beam aluminium, gemaakt door Accossato, stalen subframe |
| Wielbasis | 1.473 mm |
| Balhoofdhoek | 24º |
| Naloop | 97 mm |
| Vering voor | Marcocchi Upside-Down 43mm, deels (volledig) instelbaar |
| Vering achter | Sachs monoshock, deels (volledig) instelbaar |
| Veerweg voor | n.b. |
| Veerweg achter | n.b. |
| Voorrem | Dubbele zwevende schijf 310mm, Brembo vierzuiger radiale remklauw |
| Achterrem | Enkele schijf, tweezuiger remklauw |
| Voorband | 120/70 ZR 17" |
| Achterband | 180/55 ZR 17" |
| Afmetingen | |
| Lengte | 2.065 mm |
| Breedte | 807 mm |
| Hoogte | 1.082 mm |
| Zadelhoogte | 800 mm |
| Gewicht | 213 kilo rijklaar |
| Tankinhoud | grapje! |
| Gegevens | |
| Rijbewijsklasse | A2 |
| Garantie | 2 jaar, vijf jaar/50.000 miles garantie op accupakket |
| Adviesprijs NL | € 15.367,- (€ 17.787,-) |
| Importeur NL | Electric motorcycles Benelux |
| www.electricmotorcycles.nl |
Het ei van Columbus?