Zoeken

Introductie: Horex VR6 Classic

Technische gegevens

15 augustus 2013
Inhoudsopgave
Introductie: Horex VR6 Classic
Roemruchte hoogstandjes
Nieuw en verbeterd
Conclusie
Technische gegevens

Horex VR6 Classic

Merk/Model
Horex VR6 Classic
Motor
Type zescilinder 15º V6
Koelsysteem Vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 1.218 cc
Boring x slag 68,0 x 55 mm
Compressieverhouding 12,5:1
Klepaandrijving TOHC (triple overhead camshaft), 3 kleppen per cilinder
Ontsteking CDI
Starter Elektrisch
Brandstof Benzine-injectie (34mm BING gasklephuizen)
Smering wet sump
Vermogen (opgave) 126 pk @ 8.500 tpm
Koppel (opgave) 120 Nm @ 7.000 tpm
Transmissie
Aantal versnellingen 6, constant mesh
Primaire transmissie Tandwielen
Finale transmissie Kettingaandrijving met grafietsmering
Koppeling Nat, meervoudig platen, hydraulisch bediend
Chassis
Frame Aluminium brugframe met stalen vakwerkspant balhoofdconstructie
Wielbasis 1.500 mm
Balhoofdhoek 24 º
Naloop 95 mm
Vering voor ø 48 mm WP Upside-Down, volledig instelbaar
Vering achter WP monoshock, volledig instelbaar
Veerweg voor 120 mm
Veerweg achter 120 mm
Voorrem Dubbele zwevende schijf 320 mm, 4-zuiger Brembo radiale remklauw
Achterrem Enkele schijf 264 mm, 2-zuiger Brembo remklauw
Voorband 120/70 ZR 17"
Achterband 190/55 ZR 17"
Afmetingen
Lengte n.b.
Breedte n.b.
Hoogte n.b.
Zadelhoogte 820 mm +/- 20 mm instelbaar
Gewicht 249 kg rijklaar zonder benzine
Tankinhoud 17 liter
Reserve 4 liter
Algemene gegevens
Rijbewijs A
Garantie 2 jaar
Adviesprijs NL n.b. * (€ 24.500 in Duitsland)
Adviesprijs BE n.b.
importeur NL n.n.b.
www.horex.com

*) Horex heeft momenteel nog geen dealers in de Benelux, maar dat zal in de toekomst zeker gaan veranderen. Horex wist ons te vertellen dat de motor EU-goedkeuring heeft en daarmee ook in de Benelux op de markt kan worden gezet. De prioriteit lag in eerste instatie op Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, waar inmiddels een goed dealernetwerk is opgebouwd. De Benelux heeft bij Horex veel prioriteit, omdat het merk hier een sterk verleden heeft. Zolang er nog geen dealers in de Benelux zijn moeten geïnteresseerden zich richten tot een van de Duitse dealers en de motor vervolgens zelf importeren. Informatie over het importeren van een motor is op de website van de belastingdienst terug te vinden.