Zoeken

Eerste test: 2013 BMW R1200GS 'K50'

Conclusie

13 februari 2013
Inhoudsopgave
Eerste test: 2013 BMW R1200GS 'K50'
Als je wint, heb je vrienden
Rijen dik, echte vrienden
Geen Afrika maar Almeria
Conclusie
Technische gegevens

BMW 2013 R1200GS

Het mag worden gezegd, we waren nooit echt gecharmeerd van de BMW R1200GS, maar negen jaar na de lancering van de fiets heeft BMW haar paradepaardje op allroad gebied een zodanig grondige update gegeven, dat het werkelijk zoeken is naar punten van kritiek. De fiets is met een prijskaartje van € 16.950 nog steeds niet goedkoop, en daar kan afhankelijk van het gekozen pakket al BMW 2013 R1200GSsnel nog enkele duizenden euro’s bij op worden geteld. De versnellingsbak is nog steeds niet stil en de gasrespons had iets minder direct mogen zijn, maar eigenlijk kunnen we BMW alleen maar feliciteren.

De R1200GS 2013 editie snoert zelfs de meest hardnekkige critici de mond. Je hoeft geen profeet te zijn, om de verkoopstatistieken van de komende jaren te voorspellen. De GS zal haar zegetocht blijven voortzetten en we hebben daarbij een nieuwe betekenis voor haar initialen ontdekt:
Gewoon Super.

  • super rijwielgedeelte, krachtige motor, veelzijdigheid
  • luidruchtige versnellingsbak, ietwat te directe gasrespons, nog steeds flinke prijs