Zoeken

Test: Honda Vision 110

Conclusie

30 september 2011
Honda heeft een nieuwe motorscooter op de markt gebracht, de Honda Vission 110cc. Nou staan het woord motor en een cilinderinhoud van niet eens een half blikje cola in een nogal schril contrast met elkaar. Maar de Nederlandse wetgever schrijft voor dat je ook voor deze Honda je roze pasje en de letter A moet halen, dus is het een motor en dus testen we ‘m. Met de een superbike test op het Franse Magny Cours vers in het geheugen moet ik toegeven dat ondergetekende met een nogal laconieke houding naar het altijd mooie Schiphol-Rijk toog om de scooter op te halen. Weinig tot niks had mij voor kunnen bereiden op de verrassing die mij te wachten stond.
Inhoudsopgave
Test: Honda Vision 110
Voor de prijs van twee helmen
Nike Air Max
Conclusie
Technische gegevens

Honda Vision 110

Aan het begin van de test had ik mijn bedenkingen over kleine telg uit de Honda familie. Mijn grootste bezwaar, waarom zou je in godsnaam een rijbewijs gaan halen dat je als snel 2000 euro lichter maakt, om vervolgens een scooter te kopen van 1800 euro die niet veel sneller gaat dan een opgevoerde 50cc bromscooter? Tijdens de test kwam ik er al snel achter dat deze gedachte er helemaal niet toe doet. Honda Vision 110Gewoon, omdat Honda ons met de Vision 110 in staat stelt om voor heel weinig geld heel veel lol te hebben en een zeer praktisch vervoermiddel te bezitten. Natuurlijk iemand die nog geen rijbewijs A heeft zal dat ook niet snel voor deze scooter gaan halen.

Echter, degene die z’n rijbewijs al heeft en op zoek is naar een betaalbaar, praktisch en heel leuk vervoermiddel voor in een stadse omgeving kan in de Honda Vision 110 zomaar een perfecte kandidaat vinden. De Honda doet alles wat je van een kleine motorscooter verwacht met verve. Voor het kleine aanschafbedrag krijg een volwaardige scooter met Combined Brake System en een zuinig motortje. Natuurlijk kan je niet verwachten een scooter te treffen die zich kan meten met de duurdere motorscooters die er op de markt te vinden zijn.

Het scootertje ziet er nogal Aziatisch uit, smalle bandjes met een basic vormgeving. Hier merk je echter weinig van als je plaats neemt. Het enige echte minpunt is dat de scooter met wind tegen niet de 80 km/h haalt. Misschien een bijwerking van het windscherm, maar toch. Nederland telt weinig tot geen metropolen en met dit scootertje ben je zo snel de stad door dat het wel zo fijn zou zijn om ook op de b wegen mee te komen met het verkeer.

Honda Vision 110

Na dit geschreven te hebben, moet ik vermelden dat ik de kleine babe magnet best wel mis. Want even de motor pakken gaat toch niet zo makkelijk als het scootertje pakken om even lekker door de stad te knallen. De meeste kilometers hebben we dan ook volgas gereden. Het door ons gemeten verbruik van 1 liter op 32 kilometer is in die zin zeker een reden om ook een keer iets lichters als de Honda Vision te overwegen.

  • Enorm praktisch in de stad, Babe magnet, verbruik, prijs
  • topsnelheid met wind tegen