Zero Motorcycles introduceert LS1-scooter op EICMA 2025

Met de LS1 brengt Zero zijn prestatiegerichte DNA naar een compact en drempelverlagend stedelijk mobiliteitsplatform. De scooter past binnen Zero’s All Access-programma, waarmee het merk elektrisch rijden bereikbaar wil maken voor een veel breder publiek. De LS1 richt zich duidelijk op stedelingen die dagelijks onderweg zijn en daarbij waarde hechten aan eenvoud, efficiëntie en Zero’s kenmerkende bouwkwaliteit.
Het design oogt strak en modern, maar blijft praktisch en doelgericht. Dankzij de compacte bouw, lage zithoogte en korte wielbasis voelt de LS1 direct vertrouwd aan in druk stadsverkeer. Zero benadrukt dat de scooter vooral bedoeld is om elektrisch rijden uitnodigend te maken voor bestuurders die geen ervaring hebben met zwaardere motoren, maar wél kwaliteit en technologie verwachten.
Praktische technologie, doordachte prestaties

Zero rust de LS1 uit met een aantal features die in deze klasse niet vanzelfsprekend zijn. Het hart wordt gevormd door twee uitneembare accu’s in het vloerpaneel, goed voor flexibiliteit en een laag zwaartepunt. De plaatsing van zowel accu’s als centraal gemonteerde motor draagt bij aan een neutraal, voorspelbaar stuurgedrag.
Standaard beschikt de LS1 over ABS en tractiecontrole, iets waar veel stadscooters het nog zonder moeten doen. Ook de ergonomie is gericht op vertrouwen in nauwe straatjes en filevorming. Onder het zadel is ruimte voor twee helmen, of een optionele derde batterij die het bereik vergroot tot een indrukwekkende 173 km — volgens Zero het grootste bereik in dit segment.
Laden: thuis, op kantoor of via openbare infrastructuur

De laadmogelijkheden zijn bewust divers gehouden. Gebruikers kunnen de accu’s overal opladen: thuis, op kantoor of via openbare laders. Met de standaardlader (800 W) duurt laden van 20 naar 80 procent drie uur. Wie het sneller wil, kan kiezen voor een 1500 W-snellader, waarmee de scooter in slechts 1,75 uur van 20 naar 90 procent gaat.
Toegankelijk én verbonden

“De LS1 is ontworpen voor de mensen op zoek naar moderne eenvoud en slimme mobiliteit zonder benzinekosten,” aldus Zero-CEO Pierre-Martin Bos. “De scooter is verfijnd, verbonden en stijlvol. Hij maakt elektrisch rijden toegankelijk voor een nog breder publiek en blijft uiteraard trouw aan Zero’s kernprincipes van prestaties en precisie.”
De LS1 valt binnen de 11 kW-klasse, het equivalent van 125 cc, en mag dus met een A1-rijbewijs gereden worden. In België kan de scooter, mits aan enkele voorwaarden voldaan, ook met het B-rijbewijs de weg op. De marktintroductie verloopt exclusief via Europa; de eerste leveringen starten al half december.
