Zoeken

Honda lanceert MSX125 op het Salon Brussel

9 januari 2013
Op de EIMCA in Milaan wist Honda al flink uit te pakken, maar voor het komende Salon in Brussel had het gevleugelde merk nog een nieuw model bewaard: de MSX125, een vierversnellngs ééncilinder motor die volgens Honda dankzij z'n brede banden en enorme funfactor een nieuwe generatie motorrijders aan moet spreken.

Honda MSX125_2013

De lichte MSX125 is geschikt voor jongeren boven de 18 die in het bezit zijn van het nieuwe A1 rijbewijs en kan volgens Honda gezien worden als de opvolger van de schakelbrommers Monkey, Dax en Ape, die vanaf de jaren zestig zo populair waren. De MSX125 is van 11 t/m 20 januari te zien op de Salon van Brussel en vanaf 21 tot 24 februari op de Motorbeurs in Utrecht. Hij is vanaf het voorjaar in Nederland leverbaar.

De looks van een volwassen motorfiets, gecombineerd met de wendbaarheid van een lichte motorfiets, dat is volgens Honda in een notendop de nieuwe MSX125, De motor is voorzien van 12" wielen met brede banden, een dikke uitlaat en een stoer metalen frame. De funbike, vooral gericht op jonge rijders, is verkrijgbaar in de vier kleuren : Asteroid Black Metallic, Pearl Himalayas White, Pearl Queen Bee Yellow, Pearl Valentine Red.

Onder het brutale uiterlijk van de MSX125 gaat de betrouwbare en geavanceerde techniek van Honda schuil. De luchtgekoelde 125cc eencilindermotor met PGM-FI brandstofinjectie is afkomstig uit de succesvolle Wave 125i, waarbij de interne wrijving nog verder is verminderd, met volgens Honda een nog zuiniger verbruik als resultaat. Het blok levert maximaal 7,2 kw (9,8 PK), waarmee de MSX125 binnen de grenzen van het A1-rijbewijs blijft, en een maximum koppel van 10,9 Nm bij 5500 tpm.