Zoeken

Harley's kleine 750

6 november 2013
Het grote nieuws uit de Verenigde Staten is klein. Met de Street 750 wil Harley-Davidson een nieuwe bron aanboren.

Harley-Davidson Street 750 2014

Hiervoor heeft Harley een totaal nieuwe motor ontwikkeld die vooral in de productie goedkoper zal moeten zijn. Qua inhoud schelen de nieuwe 750 en de bekende 883 Sportster namelijk niet. Als je je dan bedenkt dat de nieuwe Street750 ook nog eens een nieuw, watergekoeld blok krijgt, moet de winst ergens anders vandaan komen. DHarley-Davidson Street 750 2014at komt dan ook doordat de productie grotendeels niet in de VS plaatsvindt, maar in India. Voor het authentieke plaatje worden ze uiteindelijk wel in Milwaukee geassembleerd.

 Een flinke schok voor de puriteinen, maar met het nieuwe Revlolution X motorblok lijkt Harley, na het dikke 1200cc blok in de Road King en volgende modellen, eindelijk een nieuwe weg ingeslagen te zijn. Toch blaakt het blok nog van authentieke kenmerken zoals de twee cilinders, de riemaandrijving en zal de zesbak ook de typische Harley-klappen op herkenbare wijze aan de straat leggen.

De rest van de machine zal ook weer honderd procent Harley zijn, dus  staat er wel echt wat. De geometrie, ergonomie en uitstraling zijn onmiskenbaar. En wil je 'm customisen dan zijn er vanzelfsprekend legio Genuine Parts verkrijgbaar om ook de Street honderd procent uniek te maken, net als je gewend bent van zijn grotere broers.

Speciaal voor dit merk heeft Harley ook een nieuwe website in het leven geroepen waar nog eens in te lezen is wat de features van dit pareltje allemaal zijn. 

Harley-Davidson Street 750 2014

Overigens heeft het merk ook een 500cc versie van dezelfde motoren ontwikkeld voor de eigen markt. Wij mogen het gelukkig nog met 750cc doen.