Introductie: Aprilia Mana
Introductie: Aprilia Mana
| Inhoudsopgave |
|---|
| Introductie: Aprilia Mana |
| Pagina 2 |
| Pagina 3 |
| Pagina 4 |
| Pagina 5 |
Aprilia NA 850 Mana: revolutionair schakelen
- Turijn. - Soms is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in de hooiberg om een echt nieuw motormodel te ontdekken. Met het uitbrengen van de Mana mag Aprilia zich fier op de borst kloppen en pretenderen dat het uitpakt met een revolutionaire motorfiets. In de straten van Turijn en kleine omgeving werd motorgeschiedenis geschreven.
Duidelijke doelgroep
![]()
Hoezo scootergevoel? Door de benzinetank naar onder de buddy te verplaatsen kon datgene wat normaal benzinetank is nu worden gebruikt als opbergruimte voor bijvoorbeeld... een helm.
Aprilia richt zich met de NA850 Mana duidelijk op de motorrijder die wil commuten maar een scooter nét niet vindt.
Deze nieuwe Mana houdt het midden tussen de klassieke motorfiets zoals we die kennen en de scooter. Aprilia trekt alle registers open en past als constructeur van zowel race bikes als scooters bestaande technieken toe. Met daar bovenop een flinke schep gedurfde technologie, waardoor de Mana meteen een creatie wordt die zijn gelijke in motorland niet kent. Tijdens een statische kennismaking op eerdere motorbeurzen kon je moeilijk inschatten waartoe deze 850 in staat is. Je werd wel verleid door zijn knappe, vloeiende lijnen, je wist dat hij een half en een volledige automaat aan boord had, maar het is pas na een korte kennismaking dat je echt duidelijk wordt wat dit ding kan.
Aprilia heeft zijn Mana voorgesteld als een goed bewaard geheim en is daar ook in geslaagd.
Een geheim dat we zo dadelijk graag ontsluieren. Maar minstens even belangrijk is de doelgroep waarop de constructeur met zijn nieuwe mikt. Aprilia wil met deze fiets de ervaren 40 plusser bereiken. Iemand die op zoek is naar een tweewieler voor alle werk. Tijdens de week moet hij zijn gebruiker door het stresserende woon werk verkeer loodsen, tijdens het weekend mag het rijden erg ontspannen gebeuren, zelfs met een meer dan sportieve toets. Door een zadelhoogte 80 cm richt de NA zich ook tot de vrouwen.
Wie eerder met een zware scooter heeft gereden zal zonder ontgoocheld te zijn vlot de overstap kunnen maken naar deze Mana. Dat is ook het geval voor diegenen die het motorgevoel willen behouden en veelvuldig schakelen niet zo meteen zien zitten. Dat Aprilia met zijn Mana toekomstgericht te werk gaat en wellicht een nieuw groep motorrijders creëert, heeft ons na een korte rij-indruk niet verwonderd. Dit is gewoonweg een veelzijdige, leuke en comfortabele motorfiets met veel meer eigenschappen dan gebreken. Een tot hiertoe ongeëvenaarde trendzetter, die wellicht navolging krijgt vanuit de hoek van de concurrentie.
![]()
Italiaanse zon, check... Italiaanse fiets, check... Italiaanse stad, check... Italiaanse vrouwen, check... dat wordt weer genieten vandaag.
Tekst: Louis Weenen
Foto's: Aprilia